کد خبر: ۴۴۸۴۹
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۹

عدم فروش ۱۶.۵ درصدی
بورس پرس خبر می دهد:

عدم فروش ۱۶.۵ درصدی"خپارس" و چالش ۳۸۰ میلیاردتومانی سایپا در شب عید

شرکت پارس خودرو امروز اقدام به عرضه ۱۶.۵درصد سهام حق تقدم کرد اما کسی حاضر به خرید آن نشد تا این بلوک روزی زمین بماند و سایپا با چالش ۳۸۰ میلیارد تومانی آن هم در شب عید روبرو شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پارس خودرو امروز به رغم اعتراض جمعی از سهامداران، بلوک 16.5 درصدی سهام حق تقدم را عرضه کرد اما کسی به خرید آن نشد.

این بلوک شامل بیش از 3.7 میلیارد سهم بود که به قیمت هر سهم یک تومان بعلاوه 100 تومان قیمت اسمی ، از سوی کارگزاری بانک ملی عرضه شد.

با این اوصاف ، شرکت سایپا که متعهد این پذیره نویسی و افزایش سرمایه 237 درصدی "خپارس" است ، برای آینده دو راه در پیش دارد.

اول اینکه طی مهلت باقی مانده تا 15 اسفند ، باز هم از طریق پارس خودرو اقدام به عرضه این بلوک و یا عرضه خرد آن کند و یا اینکه درصورت عدم وجود متقاضی ، اقدام به ایفای تعهد و پرداخت حدود 380 میلیارد تومان کند تا افزایش سرمایه این زیرمجموعه در اداره ثبت شرکت ها نهایی شود.

این درحالی است که درصورت عدم معامله 16.5 درصد سهام حق تقدم پارس خودرو ، باید دید سایپا چگونه و از چه محلی قادر به تامین حدود 380 میلیارد تومان نقدینگی آن هم در شب عید خواهد شد؟ در غیر این صورت چه راه و روش دیگری را در پیش خواهد گرفت؟ 

در این میان جمعی از سهامداران پارس خودرو در نامه ایی به رئیس سازمان بورس ، با طرح 6 سئوال، خواهان لغو این عرضه و شفاف سازی در مورد زمان قرارداد با سیتروئن و مالکیت 50 درصدی سهم سایپا کاشان و ارزشگذاری صحیح شده بودند.

افزایش سرمایه 237 درصدی "خپارس" در آذر سال جاری رخ داد و طی آن سرمایه بیش از 677 میلیارد تومانی به بیش از 2 هزار و 277 میلیارد تومان رسید که از دو محل هزار و 178 میلیارد تومانی مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 416.5 میلیارد تومانی سود انباشته بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» میثم | ساعت ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۹
8
0
پاسخ
سلام بر دوستان.ممنون از پیگیریهاتون.اگر ممکنه این موضوع رو از معاون بورس که اعلام کرد بود:
مشکلات حق تقدم پارس خودرو و جلسه با مدیران سایپا را پیگیری میکند جویا بشین.خواهشمندم این موضوع رو پیگیری کنین اصلا یکماه فرصت بدن کساییکه مالک حق تقدم هستن پول را واریز کنن باز کمتر ضرر می کنن
» ناشناس | ساعت ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۹
0
0
پاسخ
416 میلیارد تومن از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییها هست و باید تا آخر سال در اداره ثبت زده شود.
» روحک | ساعت ۱۷:۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۹
0
0
پاسخ
معلومه ازچه راهی .کافیه یک هفته قیمت سهام خساپا رو بکشه بالا
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ