کد خبر: ۴۴۸۶۵
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰

ایران و اندونزی تفاهمنامه بانکی امضا کردند

ایران و اندونزی تفاهمنامه بانکی امضا کردند

رییس کل بانک مرکزی ایران و وزیر هماهنگ کننده امور اقتصادی اندونزی تفاهمنامه همکاری بانکی را امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بانک مرکزی، ولی الله سیف در دیدار دارمین ناسوتیون در تهران گفت: پیش از آغاز فعالیت میان بانک های تجاری 2 کشور باید فضای مناسب را تسهیل کنیم و بانک ها می توانند مقدمات این امر را فراهم کنند.

وی ایجاد حساب مشترک میان ایران و اندونزی را موجب تسریع در مبادلات تجاری و فعالیت های اقتصادی دانست و افزود: در این شیوه بانک های مرکزی می توانند حسابی را نزد طرف مقابل ایجاد کنند که از آن برای تسویه مبادلات تجاری 2 کشور استفاده شود. در این مدل حتی بانک های مرکزی هر 2 کشور نیز می توانند با پول ملی و ارز محلی فعالیت کنند.در این شیوه تسویه حساب براساس ارز مورد توافق 2 طرف انجام می شود.

این مقام مسئول افزود: در این شیوه زمانی به تسویه حساب و دریافت و پرداخت نیاز است که مانده ای در حساب باشد و در درجه اول تسویه از طریق قیمت کالایی واردات و صادارت انجام می شود. مانده این حساب در پایان دوره سه ماهه می تواند تسویه شود.

سیف گفت: در زمینه اعمال سیاست های پولی و ثبات بخشی به اقتصاد که برای هر 2 کشور مهم است، می توانیم به تبادل تجارب بپردازیم.

وی از ظرفیت های 2 طرف برای تاسیس شعبه در اندونزی و ایران بهره گرفت و افزود: باتوجه به ظرفیت گردشگری ایران و اندونزی می توان با اتصال سوییچ ملی کارت های 2 کشور از قابلیت های موجود برای بسط و گسترش روابط بانکی استفاده کرد.

ناسوتیون نیز با استقبال از پیشنهادهای طرف ایرانی گفت: ما از همکاری بانکی میان بانک مرکزی ایران و سازمان نظارت پولی اندونزی استقبال می کنیم.معتقدم بهبود اعتماد بازرگانان 2 کشور برای تجارت امری اجتناب ناپذیر است.

وی سفر خود را در ادامه سفر آذرماه رییس جمهوری اندونزی به تهران دانست و ابراز امیدواری کرد: این گفت و گو موجب تسهیل روابط تجاری به ویژه در زمینه پولی و مالی شود.روابط بانکی در سرمایه گذاری و تجارت دو کشور موثر است برای نمونه شرکت ملی نفت اندونزی با شرکت ملی ایران در خرید گاز مایع و نفت خام همکاری نزدیک دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ