کد خبر: ۴۴۸۷۶
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰

هجمه‌ جهانگیری به برنامه ششم

هجمه‌ جهانگیری به برنامه ششم

معاون اول رئیس‌جمهور در هجمه‌ای بی‌سابقه به مجلس و برنامه ششم گفت: مجلس برخی مسائل مهم را با طرح نمی‌تواند حل کند و با تصویب آنها کشور را دچار مشکل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: مجلس برخی مسائل مهم را با طرح نمی‌تواند حل کند و با تصویب آنها، کشور را دچار مشکل می‌کند.

وی افزود: دولت قبول کرد تا با مجلس در تدوین برنامه ششم توسعه همکاری کند اما لایحه‌ای را که دولت با 34 ماده به مجلس فرستاد، مجلس با 140 ماده به دولت برگرداند.برنامه ششم مصوب مجلس گره‌گشای هیچ مشکلی از کشور نیست.

این مقام مسئول مهمترین چالش کشور را بیکاری دانست و افزود: سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر متقاضی کار در جامعه اضافه می‌شود که عمده آنها افراد فارغ التحصیل جامعه هستند.اقتصاد ایران در بهترین حالت، سالانه توانایی جذب 600 هزار متقاضی کار را دارد.

جهانگیری با بیان اینکه دولت یازدهم سالانه 700 هزار شغل جدید ایجاد کرده، گفت: این بدان معناست که در این مدت هم سالانه 500 هزار نفر به جمعیت بیکار کشور اضافه شده است.برای رفع معضل بیکاری، هیچ راهی به‌جز افزایش سرمایه گذاری و تولید نداریم.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ