کد خبر: ۴۴۸۷۸
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰

علت توقف نماد برخی بانک ها/ دلایل عدم سودآوری صنعت بانکداری
معاون سازمان بورس اعلام کرد:

علت توقف نماد برخی بانک ها/ دلایل عدم سودآوری صنعت بانکداری

معاون سازمان بورس دلایل ادامه توقف نماد برخی بانک ها و عدم سودآوری صنعت بانکداری را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن امیری با اشاره به چشم انداز سهام بانک ها و سهامداران بعد از اصلاحات مرحله دوم صورت های مالی بر اساس IFRS به مهر گفت: اصلاحات صورت های مالی بر اساس گزارشگری مالی بین المللی در بانک ها ربطی به افت ارزش سهام ندارد و در صورت های مالی بانکها بر اساس استانداردهای نوین، نکاتی وجود داشت که از سوی بانک مرکزی مورد اشاره قرار گرفته است.

وی افزود: آنچه اهمیت دارد آن است که بانکداری باید یک صنعت سودآور باشد اما در حال حاضر با توجه به بالا بودن نرخ سود سپرده ها و بسته بودن دست بانک ها نیز در بحث تسهیلات، برخی متغیرها با هم تناسب معقولی ندارد. ضمن اینکه وظیفه و کارکرد اصلی بانک ها، کسب درآمد از طریق اعطای تسهیلات نیست. بلکه بانک باید از طریق کارمزدسازی درآمد خود را احصاء کند.

وی تصریح کرد: پس بانک ها باید به سمت و سویی بروند که بتوانند خدمات بیشتری ارایه کرده و در ازای ارایه این خدمات، سودآوری را بیشتر کنند و اگر هم نیاز است بازنگری روی نرخ کارمزد انجام دهند و از قبل بانک مرکزی کار را ساماندهی کند.

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس گفت: هر بانکی که کسری اطلاعات را تکمیل کند، بلافاصله نماد آن در بورس بازگشایی خواهد شد. اما اینکه چرا برخی بانک ها اطلاعات را تکمیل کردند و نمادشان هم باز شد، به عملکرد هیات مدیره بانک ها برمی گردد.

امیری افزود: سازمان بورس مرتب با این بانک ها مکاتبه کرده و تذکر می دهد اطلاعات را در هر مرحله، ارایه دهند. در این میان دستورالعمل ها کاملا مشخص است که هر اطلاعاتی باید در چه مقطعی ارایه شود؛ پس اگر بانک ها تخلف داشته باشند، برای آنها پرونده تخلفاتی تشکیل می شود.

انتهای


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ