کد خبر: ۴۴۸۸۵
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰

۴۲ شرکت منتظر پذیرش در فرابورس هستند
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی :

۴۲ شرکت منتظر پذیرش در فرابورس هستند

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: از ۵۰ شرکت معرفی شده، ۸ شرکت در فرابورس پذیرفته شده اند و ۴۲ شرکت دیگرند پذیرش هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی عرضه اولیه سهام شرکت های جدید تا پایان سال لغو شده که  علی یزدانی به ایرنا گفت: از 50 شرکت معرفی شده، 8 شرکت در فرابورس پذیرفته شده اند و 42 شرکت دیگرند پذیرش هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای اساسی تامین منابع مالی بنگاه های کوچک و متوسط، تامین منابع از بازار سرمایه است گفت: قریب به اتفاق بنگاه های کوچک و متوسط ساز و کارهای لازم را برای ورود به این بازار ندارند و به همین دلیل در گام نخست در تفاهم نامه ای با فرابورس، مقدمه ورود این بنگاه ها به فرابورس فراهم شده است.

یزدانی شرط پذیرش بنگاه ها در فرابورس را تهیه صورت های مالی حسابرسی شده ذکر کرد و گفت: بنگاه های صنعتی از ورود به فرابورس استقبال کرده اند.

معاون وزیر صنعت گفت: ورود بنگاه های کوچک و متوسط به فرابورس گام بسیار مثبتی برای تامین منابع مالی بنگاه ها با نرخ ارزان تر و سرعت بیشتر است. از این طریق افرادی در کل کشور می توانند سهامدار این شرکت ها شوند و بنگاه بعد از سال ها به سهامی عام تبدیل خواهد شد.

یزدانی با تاکید بر اینکه ورود بنگاه ها در فرابورس راهی برای نجات بنگاه های کوچک و متوسط است، درباره چشم انداز اجرای این برنامه گفت: ما در آغاز راه قرار داریم و باید در این مسیر فرهنگ سازی شود. هم اکنون نیمی از بنگاه های کوچک و متوسط، بنگاه های خرد با اشتغال کمتر از 10 نفر هستند که از آنها نمی توانیم زیاد انتظار داشته باشیم. اما بنگاه هایی در حوزه صنعت فعالیت می کنند که محصولات صادراتی، باکیفیت و قابل رقابت دارند و اولویت اول این بنگاه ها حضور در فرابورس است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ