کد خبر: ۴۴۸۸۷
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰

برنامه غول نفتی جهان برای خرید سهام یک پروژه ایرانی

برنامه غول نفتی جهان برای خرید سهام یک پروژه ایرانی

توتال درحال مذاکره با ایران برای خرید سهام چندین میلیارد دلاری تاسیسات نیمه ساخت صادرات ال‌ان‌جی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، شرکت توتال انعقاد قراردادهای نفتی با ایران را به دریافت دوباره معافیت از تحریم‌های آمریکا منوط کرده اما به نظر می رسد برای خرید سهام چندین میلیارد دلاری تأسیسات نیمه ساخت صادرات ال‌ان‌جی ایران دندان تیز کرده و مانعی ندارد.

به گفته دو منبع آگاه،توتال یکی از نخستین شرکت‌هایی است که با ایران پس از لغو تحریم‌ها قرارداد منعقد کرد و اکنون تلاش می‌کند تا به بخش ال‌ان‌جی ایران وارد شود. قرار است این شرکت در عوض احیای این پروژه متوقف شده، تخفیف قیمتی به میزان پیش از اعمال تحریم‌ها دریافت کند.

یک منبع آگاه دیگر تایید کرد: این شرکت در کنار چندین غول نفتی دیگر در تلاش برای خرید یک سهام است اما هیچ‌گونه قراردادی هنوز منعقد نشده است.

شرکت توتال و شرکت ملی صادرات گاز ایران، سهام‌دار اصلی این پروژه از اظهارنظر در این مورد خودداری کردند.

منبع سوم افزود: ایران تلاش می‌کند تا پروژه‌های نفت و گاز خود را دوباره به راه اندازد و تاسیسات رها شده ال‌ان‌جی یکی از این موارد است.

با این حال، توتال در نظر دارد تا توسعه فاز 11 پارس جنوبی به ارزش 2 میلیارد دلار را تابستان امسال انجام دهد و ذخایر آن می‌تواند برای تولید ال‌ان جی ایران مورد استفاده قرار گیرد  هرچند که این سرمایه‌گذاری به دریافت مجدد معافیت از تحریم‌های آمریکا بستگی دارد.

هرگونه قراردادی برای خرید سهام در تاسیسات ال‌ان‌جی ایران نیز احتمالا با چنین مانعی روبرو است.

یک منبع صنعتی ایرانی در تاسیسات ال‌ان‌جی این کشور گفت: توتال سال گذشته به عنوان بخشی از مذاکرات چندین نفر از کارکنان خود را به دفتر تهران انتقال داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ