کد خبر: ۴۴۹۱۸
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱

سهم ایران خودرو و سایپا از فروش محصولات پژو سیتروئن/ تکذیب یک شایعه
مدیر خاورمیانه و آٰفریقا اعلام کرد:

سهم ایران خودرو و سایپا از فروش محصولات پژو سیتروئن/ تکذیب یک شایعه

مدیرخاورمیانه و آٰفریقا پژو سیتروئن با تکذیب یک شایعه و عرضه خودرو جدید با برند"DS"، سهم ایران خودرو و سایپا از فروش 700 هزار دستگاه تا سال 2025 را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ژان کریستوفر کمار درباره همکاری پژو سیتروئن با شرکای ایرانی به ایلنا گفت: در دو سال گذشته 25 بار به ایران سفر کرده‌ام و به طور متوسط هر ماه یک هفته د ایران هستم. همین امر نشان می‌دهد برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای همکاری با شرکای تجاری داریم.

وی ادامه داد: مجموعه ما همکاری‌های گسترده‌ای با شرکای ایرانی دارد. بعد از تاسیس شرکت ایکاپ که حاصل همکاری پژو با ایران خودرو است و خط تولید جدیدی که با همکاری سایپا و سیتروئن در کاشان راه اندازی خواهد شد، برند "دی اس" نیز که یک خودرو لوکس است توسط یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی وارد می شود. همین امر نشان می‌دهد علاوه بر شرکت‌های دولتی با  بخش خصوصی نیز همکاری می‌کنیم.

این مقام مسئول افزود: پس از لغو تحریم‌های هسته‌ای، اولین شرکتی بودیم که در ایران به صورت واقعی حضور پیدا کردیم. تعهداتی داریم که به آنها پایبند هستیم.یکی از آنها انتقال فناوری و تولید قطعات مطابق استاندارد جهانی درایران است. شما قطعه سازان خوبی دارید که این قابلیت را دارند که با استاندارد های روز اروپا حرکت کنند.

کمار در خصوص برخی شایعات مبنی بر قدیمی بودن پلت فرم و تمایل فرانسوی‌ها برای استفاده از قطعات خارجی تصریح کرد: قرار است 30 درصد از محصولات تولیدی در ایران را در قالب برندهای اصلی شرکت صادر کنیم. آن هم در بازار خاورمیانه که رقبای ژاپنی و کره‌ای حضور دارند. پس مجبوریم بهترین کالا را تولید کنیم تا در این بازار بمانیم. پژو 2008 از ماه آینده به بازار ایران عرضه می شود و بعد از آن 301 و 208 خواهد بود. ضمن آنکه باید قیمت تمام شده کالا را نیز پایین بیاوریم. پس ملزم هستیم از قطعاتی که در ایران تولید می شود استفاده کنیم.

وی درخصوص تولید خودروی "دی اس" در ایران گفت: مدل‌های این خودرو جزو سواری‌های لوکس محسوب می‌شود و افراد کمی توانایی خرید آن را دارند. فعلا درحال بررسی بازار هستیم و این خودرو را به ایران صادر می‌کنیم. اگر ببینیم بازار ایران ظرفیت مصرف این خودرو را دارد برای تولید آن در ایران برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

کمار با تشریح برنامه‌های بلندمدت پژو سیتروئن گفت:می‌خواهیم تا سال 2025 سالانه یک میلیون خودرو در خاورمیانه و آفریقا به فروش برسانیم که سهم واحدهای تولید در این کشورها 700 هزار خودرو است. مطابق برنامه‌‌ای که تهیه کرده‌ایم سهم ایران خودرو 200 هزار دستگاه و سهم سایپا 150 هزار دستگاه است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ