کد خبر: ۴۴۹۱۹
۱۱:۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱

انتقاد شدید طیب نیا از مقاومت در برابر واگذاری بنگاه های دولتی

انتقاد شدید طیب نیا از مقاومت در برابر واگذاری بنگاه های دولتی

وزیر امور اقتصادی و دارایی از مقاومت برخی افراد و ارکان از واگذاری بنگاه های دولتی در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدا و سیما، علی طیب نیا در همایش سیاست های مالیاتی ایران گفت: سیاست های اصل 44 به عنوان یک انقلاب در اقتصاد ایران مطرح شد و در جلسه اخیری که خدمت رهبر بودیم،وی به صراحت گفتند انتظار انقلاب را از آن داشته اند.

وی با بیان اینکه براساس اصل 44 باید اقتصاد دولتی را به مردم بدهیم گفت: هر بنگاهی را که قصد واگذاری داریم همه ارکان به حرکت در می آیند و فشار می آید که نباید واگذار شود.کسانی که مقاومت می کنند همه آنجا منفعت دارند.

این مقام مسئول افزود: شرکت دولتی یعنی رانت، یعنی عضویت در هیئت مدیره، یعنی استخدام کارمند برای مقامات، یعنی تأمین هزینه سفر خارج از کشور و یعنی پورسانت.
 
طیب نیا که به لحنی عصبانی سخن می گفت ادامه داد: چرا هر شرکتی که می خواهیم واگذار کنیم با این همه مشکل مواجه می شویم در حالی که سیاست و برنامه خوبی داریم اما در عمل با فشارهای زیادی مواجه هسیتم که امکان سیاستگذاری عقلانی را از ما می گیرد.
 
وی همچنین با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس درباره مالیات بر ارزش افزوده گفت: چرا کسانی که بودجه مالیات را برای ما تصویب می کنند در عمل جلوی ما را می گیرند.می توانم پوپولیستی عمل کنم و بگویم که مالیات را می بخشم که همه خوشحال شوند اما آیا این راه حل است؟
 
وزیر اقتصاد افزود: معنای آن این است که دولت با کسری بودجه مواجه شود و این یعنی تورم و بدترین نوع مالیات.با مصوبه اخیر مجلس باید به دنبال وصول مالیات بر ارزش افزوده از خرده فروشان برویم و بنگاه های دولتی را واگذار کنیم.
 
طیب نیا گفت: هشدار می دهم مبادا منافع حزبی، گروهی و منازعات انتخاباتی بر منافع ملی غلبه کند زیرا اگر برای منافع ملی اولویت قائل شویم دسترسی به اهداف اقتصاد مقاومتی کاملاً شدنی است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد مالیات بر ارزش افزوده را از واردات در مبادی ورودی و تولید کنندگان می گیریم و نه از خرده فروشان، گفت: متأسفانه تصمیم گیری اخیر در مجلس ضربه مهلکی بر اصلاح نظام مالیاتی کشور است و درآمد دولت را 40 هزار میلیارد تومان کاهش می دهد و ما را با مشکلات عدیده مواجه می کند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: با این مصوبه ما باید مالیات از واردات را رها کنیم که حدود 15 هزار میلیارد تومان می شود و بعد به سراغ خرده فروشان برویم.کدام عقل سلیمی است که از 500 هزار مؤدی مالیاتی بگذرد و به سراغ 3 میلیون مؤدی برود.
 
طیب نیا گفت: هر وقت که ما مبارزه با پولشویی را مطرح می کنیم همه در برابر من می ایستند و اتهام می زنند.چرا وقتی می خواهیم جلوی فرار مالیاتی را بگیریم جلوی ما می ایستند.آشکار سازی جریانات مالی به چه کسی لطمه می زند؟متأسفانه ما در حوزه های متعدد با این پدیده مواجه ایم و گروه های ذی نفع جلوی آن را می گیرند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ