کد خبر: ۴۴۹۲۲
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱

مستر کارت به ایران وصل نیست/ افزایش موقتی سقف برداشت از عابر بانک ها

مستر کارت به ایران وصل نیست/ افزایش موقتی سقف برداشت از عابر بانک ها

مدیران بانک مرکزی ضمن اعلام عدم امکان اتصال مستر کارت به بانک های ایرانی از افزایش موقتی سقف برداشت عابر بانک ها حبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در خصوص مستر کارت و امکان اتصال آن به شبکه جهت استفاده ایرانی ها به ایسنا اعلام کرد: فعلا هیچ اتصالی به این شبکه فراهم نشده و پیش‌بینی در مورد آن وجود ندارد.

وی توضیح داد: مسترکارت مشمول تحریم‌های اولیه و یک طرفه بوده و فعلا ارتباط مستقیمی از آن نداریم و باید موانع موجود در رابطه با آن حل و فصل شود. بنابراین فعلا اتصالی وجود ندارد و سرویسی از سوی آن ارائه نمی‌شود.ایران مذاکراتی با شبکه‌های بین‌المللی غیرآمریکایی داشته و به نظر می‌رسد در سال آینده به نتایجی رسیده و اتصالاتی برقرار شود.

افزایش سقف برداشت از خودپردازهای بانک‌های متقاضی در پایان سال

با توجه به افزایش تقاضا برای پول نقد که در پایان سال تشدید می‌شود بانک مرکزی تصمیم دارد برای امسال هم سقف برداشت از خودپردازهای بانک‌های متقاضی را برای مدتی افزایش دهد به‌طوری که بانک‌هایی که درخواست را مطرح کنند سقف برداشت روزانه خودپردازهای آنها از ۲۰۰ هزار تومان معمول تا ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. این موضوعی است که در سال گذشته در برخی از بانک‌ها اتفاق افتاد.

بنابر گفته مسعود رحیمی مدیر کل اداره نشر و ریال بانک مرکزی، دوره افزایش سقف پرداخت از خودپردازها در ایام پایانی سال بین ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه خواهد بود.

وی به حجم مبادلات روزانه در شبکه شتاب اشاره داشت و گفت: در حال حاضر در هر روز حدود ۱۶۰ میلیون تراکنش در شبکه شتاب و شاپرک ثبت می‌شود که میزان موفقیت تراکنش‌ها به حدود ۹۹.۵ درصد رسیده است.با توجه به افزایش مبادلات در روزهای پایانی سال احتمال افزایش تراکنش‌ها تا ۲۰۰ میلیون در روز وجود دارد و دور از ذهن نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ