کد خبر: ۴۴۹۳۶
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳

دستاورد مهم دولت یازدهم در بازار سرمایه از نگاه رئیس سازمان بورس

دستاورد مهم دولت یازدهم در بازار سرمایه از نگاه رئیس سازمان بورس

رئیس سازمان بورس عضویت در آیسکو را یکی از دستاوردهای دولت یازدهم دانست و آثار آن را اتصال بازار سرمایه ایران به بازارهای جهانی، حضور مستقیم سرمایه گذاران خارجی و اثر مثبت بر زندگی مردم در بلند مدت اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی با اشاره به اینکه ایران درحال حاضر عضو ناظر سازمان آیسکو است به شادا گفت: ایران بعد از برداشته شدن تحریم ها به عضویت سازمان آیسکو درآمده و این اقدام فرصت قابل توجهی برای جذب بیشتر سرمایه گذار و سرمایه گذاری در کشور به شمار می رود.

وی عضویت در آیسکو را یکی از دستاوردهای دولت یازدهم دانست، افزود: طی 5 یا 6 ماهه آینده در زمان دولت تدبیر و امید، ایران عضو عادی سازمان آیسکو می شود. ماه گذشته با دادستان کل جلسه ای برگزار شد تا اطلاعاتی که آیسکو برای عضویت عادی نیاز دارد بررسی شود، در این زمینه نیز تفاهم هایی صورت گرفت.

به گفته وی آیسکو نهادی است که تمام کمیسیون های بورس اوراق بهادار اکثر کشورها عضو آن هستند و کمیسیون اوراق بهادار ایران مقام ناظر بازار سرمایه است که عضو آیسکو شده است.

محمدی تاکید کرد: عضویت در این نهاد برای سرمایه گذاران خارجی دستاوردی بسیار مهم به شمار می آید، چراکه این نهاد برای کشورهای عضو مقرراتی وضع کرده که معاملات در این کشورها به صورت منصفانه، شفاف و کارا با کمترین هزینه انجام شود.

وی عضویت ناظر ایران در آیسکو را یکی از دستاوردهای مهم سازمان بورس اعلام کرد و گفت: عضویت در آیسکو بازار سرمایه ایران را به بازار سرمایه بین المللی متصل می کند و می توانیم سرمایه گذاران خارجی را به صورت سرمایه گذاری در سبد دارایی ها یعنی سهام یا سایر ابزارهای مالی مانند ابزار مشتقه، آپشن و در قرارداهای آتی داشته باشیم.

محمدی ادامه داد: عضویت در آیسکو در جهت بین المللی شدن بازار سرمایه ایران می تواند تفسیر شود و به ادغام بازار سرمایه ایران و یکپارچه شدن با بازار جهانی کمک می کند که طبیعتاً روی تقاضای شرکت های بورسی کشور تاثیر خواهد داشت و باعث تأمین مالی بیشتر شرکت ها و رونق فضای بازار سرمایه ایران می شود. از این جهت بر زندگی مردم در بلند مدت تأثیر مثبتی خواهد گذاشت. اگر چه در کوتاه مدت ممکن است این تأثیر چندان ملموس نباشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ