کد خبر: ۴۴۹۶۲
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴

حضور کارت‌های اعتباری آسیایی در سال ۹۶

حضور کارت‌های اعتباری آسیایی در سال ۹۶

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در مورد ورود کارت های غیر آمریکایی به ایران گفت: شرکت های چینی و ژاپنی مشمول تحریم های اولیه نیستند و با آنها در حال مذاکره هستیم تا سال‌ آینده وارد بازار ایران شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،ناصر حکیمی در خصوص آخرین فعالیت ورود کارت‌های اعتباری به ایران به ایلنا گفت: زیر ساخت‌ها آماده شده و استانداردها نیز منطبق شده‌اند اما تنها مشکل اصلی که وجود دارد این است که طرف خارجی هنوز آمادگی برقراری این ارتباط را با ما ندارد و حاضر به انعقاد قرارداد نیست.

وی علت این عقب نشینی را فشارهای آمریکا عنوان کرد و افزود: البته این امر به دلیل تحریم های اولیه است و ارتباطی با مسئله برجام ندارد.

این مقام مسئول در مورد زمان ورود مسترکارت‌ها به ایران گفت: این انتظار باید تعدیل شود. فعلا تا زمانی که تحریم‌های اولیه پابرجاست احتمال اینکه مستر کارت و ویزا کارت به صورت مستقیم وارد بازار ایران شود وجود ندارد و دولت آمریکا این اجازه را به آنها نمی‌دهد.

وی در مورد ورود شرکت‌های غیر آمریکایی به ایران تصریح کرد: شرکت های چینی و ژاپنی شبکه‌های پرداخت خاص خود را دارند و مشمول تحریم های اولیه نیستند و با آنها در حال مذاکره هستیم تا سال‌ آینده وارد بازار ایران شوند.

بنابر این گزارش، کارت های جی.بی.سی در ۱۳۰ کشور دنیا پذیرندگی دارد ضمن آنکه ۳۰ میلیون فروشگاه در دنیا زیرپوشش آنها قرار دارد البته این میزان پوشش دهی نصف شبکه ویزا کارت است و دارندگان این کارت ها می‌توانند در کشورهای جنوب شرقی آسیا و اروپا استفاده کنند اما در آمریکای شمالی ضریب نفوذ بالایی ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ