کد خبر: ۴۴۹۶۷
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴

توتال منتظر تصمیم آمریکا درباره ایران است

توتال منتظر تصمیم آمریکا درباره ایران است

معاون وزیر نفت با اشاره به سرمایه گذاری ٥ میلیارد دلاری توتال در ایران گفت:این شرکت اعلام کرده منتظر تصمیم نهایی آمریکا در مورد ایران است، ما توتال را درک می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، امیرحسین زمانی‌نیا در همایش برجام و اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اینکه در مورد برجام در وزارت نفت و چهار زیرمجموعه این وزارت خانه هیچگونه سیاه نمایی وجود ندارد،گفت: درحال مذاکره بر سر  ٢٥قرارداد هستیم که اگر منجر به عقد قرارداد شود بیش از ٨٠میلیارد یورو و حدود ۸۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

وی ادامه داد: در فضای ایجاد شده بعد از برجام، صادرات نفت خام دو برابر شده و بالغ بر ٣٤میلیارد دلار در سال ٩٥، عواید نفت و میعانات بوده است.

به گفته این مقام مسئول در ماه های آخر سال ٩٥، دو میلیون و ٦٣٩هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر کردیم و ارزش مذاکرات جاری حدود ٨٥ میلیارد دلار است.

زمانی‌نیا با اشاره به همکاری توتال با ایران توضیح داد: توتال اعلام کرده منتظر تصمیم نهایی آمریکا در مورد ایران است، ما توتال را درک می‌کنیم.

وی گفت: آنها می خواهند ٥ میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند ما از توتال دلخور نیستیم البته آن ها از یک ماه و نیم گذشته تا کنون بیش از ٢٠میلیون دلار هزینه و پروپوزال‌های خود را آماده کرده‌اند.

زمانی نیا در ادامه با تاکید بر اینکه ایران گروگان کشورهایی که با آن ها مراوده دارد نیست، تصریح کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی ما گروگان کشورهایی که با آن ها مراوده داریم نیستیم و این مراوده به خاطر ارزش افزوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ