کد خبر: ۴۴۹۷۳
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴

نعمت زاده: افزایش ظرفیت سیمان کشور با بهره برداری از کارخانه سیمان مارگون

نعمت زاده: افزایش ظرفیت سیمان کشور با بهره برداری از کارخانه سیمان مارگون

وزیر صنعت با اشاره به اینکه میزان صادرات سیمان ایران به خارج از کشور در ۱۱ ماه گذشته به ۱۱.۵ میلیون تن رسیده گفت:با بهره برداری از کارخانه سیمان مارگون ظرفیت تولید سیمان کشور در سال به ۸۲.۵ میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده در آیین بهره برداری از کارخانه سیمان مارگون بویراحمد گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال، میزان صادرات سیمان به خارج از کشور به 15میلیون تن افزایش یابد.با بهره برداری از کارخانه سیمان مارگون ظرفیت تولید سیمان کشور در سال به 82.5 میلیون تن خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص کشور و رکود بازار ساخت وساز، تولید سیمان در 2 سال اخیر 4.5 درصد کاهش داشت.

نعمت زاده ادامه داد: سیمان ایران یکی از باکیفیت ترین سیمان های جهان است که در بازار خارجی متقاضیان خوبی دارد.

بنابر این گزارش،کارخانه سیمان مارگون کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت روزانه سه هزار و 300 تن امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و محمد رضا نعمت زاده به بهره برداری رسید.

اشتغالزایی کارخانه سیمان مارگون به صورت مستقیم افزون بر 300 نفر و غیر مستقیم حدود 700 نفر است.میزان سرمایه گذاری این کارخانه تولیدی افزون بر چهار هزار میلیارد ریال است که حدود 35درصد از اعتبار هزینه شده از سهم آورده سرمایه گذار و 65درصد دیگر نیز با مشارکت بانک عامل بوده است.عملیات اجرایی کارخانه سیمان مارگون در سال 89 آغاز شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ