کد خبر: ۴۵۰۱۵
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵

رکورد افزایش قیمت نفت سبک ایران

رکورد افزایش قیمت نفت سبک ایران

بهای نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۶ اسفند با یک دلار و ۲۴ سنت افزایش، بشکه ای ۵۳ دلار و ۱۴ سنت فروخته شد، در حالی که نرخ سایر انواع نفت های شاخص کمتر از یک دلار افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،تازه ترین گزارشی که امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت منتشر کرده ، نرخ نفت خام سنگین ایران نیز رشد 42 سنتی را نشان می دهد، بر این اساس نرخ فروش نفت سنگین ایران، بشکه ای 53 دلار و 47 سنت ثبت شده است.

متوسط قیمت نفت سبک ایران از آغاز سال 2017  تاکنون 52 دلار و 35 سنت و متوسط قیمت نفت سنگین ایران نیز بشکه ای 52 دلار و 46 سنت شد.همچنین در هفته مورد بررسی قیمت سبد نفتی اوپک با 45 سنت رشد به بشکه ای 53 دلار و 68 سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام دبلیو.تی.آی آمریکا نیز در هفته منتهی به 6 اسفند ماه با 47 سنت رشد، 53 دلار و 67 سنت برای هر بشکه داد وستد شد و قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با 98 سنت افزایش، 55 دلار و 60 سنت برای هر بشکه بود.علاوه براین هر بشکه نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با 42 و 37 سنت افزایش به ترتیب به قیمت 54 دلار و 65 سنت و 55 دلار و 51 سنت خرید و فروش شد.

بر اساس گزارش ها پایبندی کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و کشورهای غیراوپک امضاکننده پیمان کاهش تولید در ماه ژانویه (دی-بهمن) 2017 به 86 درصد رسید.پالایشگران فعال در آسیا به دلیل کاهش تولید نفت خام از سوی کشورهای عضو اوپک منطقه خاورمیانه، حجم خرید نفت خام از دریای شمال (اروپا) را افزایش دادند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ