کد خبر: ۴۵۰۱۷
۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶

مشکلات بازارسرمایه مانع وصول مطالبات قطعه سازان از خودروسازان/حذف مونتاژ
وزیرصنعت در جلسه با مدیران عامل خودرویی و قطعه‌ساز اعلام کرد:

مشکلات بازارسرمایه مانع وصول مطالبات قطعه سازان از خودروسازان/حذف مونتاژ

وزیر صنعت با اعلام حذف مونتاژ خودرو در سال آینده گفت: پیگیری مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان باید مستمر باشد چون در انتهای سال مشکلات بازارسرمایه مانع از وصول مطالبات می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از وزارت صنعت، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست با مدیران عامل خودروسازی، قطعه‌سازان و بازرسان کیفیت خودرو گفت: باید چهره خودرو در کشور عوض شود و این موضوع میسر نمی‌شود مگر با جدی گرفتن کیفیت ساخت قطعات مورد نیاز خودروسازان که راه طولانی از طراحی تا خدمات پس از فروش را طی می‌کند.

 وی افزود: باید نتیجه و اثربخشی آموزش‌های انجام شده برای بازرسان کیفی خودرو همچنین قطعه‌سازان برای مشتریانی که سرمایه‌ را برای خرید خودرو اختصاص می‌دهند به خوبی احساس شود و اثربخشی در بازرسی و فرایندهای مربوطه آن مهم تلقی شود.به جای اینکه فرایندهای بازرسی را افزایش دهیم باید نتیجه آن را در قطعات ساخته شده به طور محسوس مشاهده کنیم.

این مقام مسئول با تاکید براینکه صنعت خودرو صنعتی پیشران است، ‌افزود :‌خودروسازان باید از قطعه سازان حمایت همه جانبه کنند.در این صورت هم  اشتغال زا ست و هم از توان تکنسین و طراحان داخلی استفاده بهتر می شود.صنایع  ریخته گری، قالب سازی و پلاستیک  مربوط به قطعات خودرو نیز ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های قطعه‌سازی در تعامل با شرکت‌های خارجی باید به شفافیت قراردادها و طولانی نشدن آنها توجه ویژه داشته باشند گفت: به طور معمول این شرکت‌ها و حتی خودروسازان آنها در صدد هستند تا مدت قرارداد را طولانی کنند که این موضوع نباید اتفاق بیفتد،درگزارش ها به من اطلاع دهید تا پیگیری لازم را در این خصوص انجام دهم.

وزیر صنعت افزود: کارفرما که همان خودروسازان است باید سرمایه لازم برای تهیه ابزار مخصوص و مورد نیاز قطعه‌سازان را در اختیار آنها قرار دهد و در صورت نبود رضایت پس از اتمام کار آن قالب و ابزار مربوطه را در اختیار قطعه‌ساز دیگری قرار دهد . در دنیا نیز این روش معمول است.

نعمت زاده با اشاره به اینکه بدعت‌های غلط گذشته در صنعت خودروسازی باید فراموش شود، ادامه داد: اتخاذ روش‌های معمول در تولید خودرو و قطعات باید پس از بومی‌سازی در کشور پیاده‌سازی شود.

وی با بیان اینکه بحث خدمات پس از فروش همواره باید مهم تلقی شود، افزود: تنها در این میان بازرسی کافی نبوده بلکه باید در صورت نبود کیفیت و نقص قطعه خودرو خط تولید مربوطه را تا زمان بازیابی و نوسازی متوقف کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: داشتن انضباط کاری شرط کار بوده و پیگیری مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان و سایر کارفرمایان باید مستمر بوده چرا که در انتهای سال مشکلات بازار سرمایه مانع از وصول مطالبات در زمان تعیین شده می‌شود.

نعمت زاده با بیان اینکه جلسه یاد شده باید با تشکیل کارگروه‌های مختلف استمرار داشته باشد افزود: توجه به بهبود و کیفیت، نوآوری، سرمایه‌گذاری، نوسازی، کیفیت، بازرسی، صادرات و خدمات پس از فروش از موضوعاتی هستند که به ان توجه خاص شود.

وی گفت: قطعه‌سازان توجه داشته باشند چه چیزی را می‌توانند جایگزین قطعه خارجی کرده که حتی عملکرد آن از مشابه خارجی بهتر باشد.

محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت نیز گفت: در سالی که در آن قرار داریم شاخص‌های کیفی صنعت خودرو شرایطی را طی می‌کند که با یک رضایت نسبی روبرو است.

وی افزود: صادرات خودرو نسبت به سال گذشته رضایت‌بخش نبوده و در این جلسه که مختص به موضوعات قطعه‌سازان و برنامه‌های آتی آنهاست، مواردی نظیر میزان تولید، میزان بدهی‌ها، انعقاد قرارداد محصولات جدید، بحث نظارت کیفی شرکت‌های بازرسی همچنین وضعیت صادرات و پیش‌بینی سال آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ