کد خبر: ۴۵۰۵۳
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶

۲ قرارداد جدید خودرویی تا دو هفته دیگر امضا می شود/ پذیرش ۹۰ درصد گزارش تفحص
وزیر صنعت:

۲ قرارداد جدید خودرویی تا دو هفته دیگر امضا می شود/ پذیرش ۹۰ درصد گزارش تفحص

وزیر صنعت با اعلام اینکه ۹۰درصد گزارش تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان را قبول داریم، از امضای ۲ قرارداد جدید خودرویی قبل عید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از تسنیم، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت امروز در مراسم رونمایی از محصول جدید سایپا ، با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شرایط و ناهماهنگی مدیریتی باعث شد تا سایپا در شرایط نامناسبی قرار گیرد، اظهار داشت: برای بررسی وضعیت سایپا ارزیابی‌های لازم را انجام دادیم حتی مجلس هم گزارش تحقیق و تفحص صنعت خودرو را تهیه کرد که ما با 90 درصد جمع بندی این گزارش موافق بودیم.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌ها نشان داد که مشکل اصلی این شرکت مدیریت و مسائل مالی بوده است، افزود: برای رفع این معضل آقای جمالی را برای مدیریت این شرکت انتخاب کردیم زیرا جنبه مالی این فرد بر بخش فنی می‌چربید. البته در آن مقطع برخی به سابقه این فرد هم انتقاد داشتند.

نعمت زاده اضافه کرد: متأسفانه یک عده‌ای که در خرابکاری‌های گذشته این شرکت دخالت داشتند مانع تغییر مدیریتی شرکت بودند اما خوشبختانه با تغییرات مدیریتی توانستم سایپا را شرکت سودده کنیم.

وی با بیان اینکه براساس سیاست وزارت صنعت و چشم انداز صنعت خودرو قرار است ٣ میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید شود، تصریح کرد: مطابق این سیاست‌گذاری‌ها باید 50 درصد حجم تولید ٣ میلیون دستگاه خودرو برند داخلی و 50 درصد با مشارکت خارجی‌ها در کشور تولید شود.

وزیر صنعت با اشاره به اینکه در حال حاضر دو قرارداد خودرویی با خودروسازان خارجی امضا شده است، گفت: قراردادهای سوم و چهارم خودروسازان با شرکای خارجی هم تا عید امضا خواهد شد.

نعمت‌زاده با اعلام اینکه در بخش قطعه سازی هم اقدامات مناسبی برای مشارکت با خارجی‌ها انجام شده است، افزود: باید در بخش قطعه سازی یک مقدار سرمایه گذاری و نوسازی انجام شود تا بتوانیم مشکلات را رفع و در مسیر توسعه بیشتر حرکت کنیم.

وی در پایان خطاب به رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان مجلس که در این مراسم حضور داشتند، گفت: اگرچه ما بودجه‌ای نداریم اما تعاملات خوبی با نمایندگان مجلس داریم.

پایان متن


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ