کد خبر: ۴۵۰۶۴
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷

4 برنامه

4 برنامه "ذوب" بعد از افزایش سرمایه 322 درصدی/ تسویه بدهی 760 میلیاردی

ذوب آهن بعد از اعمال افزایش سرمایه 322 درصدی ز محل تجدید ارزیابی دارایی ها، 4 برنامه از جمله تسویه بدهی 760 میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی را در حال اجرا دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ذوب آهن که از 25 دی تا کنون به دلیل ابهام در ارایه اطلاعات با توقف نماد روبرو است، بعد از صدور مجوز افزایش سرمایه 322 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ، 11 بهمن اقدام به برگزاری مجمع فوق العاده کرد و سرمایه اسمی را از 786 میلیارد تومان کنونی به بیش از 3.318 هزار میلیارد تومان رساند.

"ذوب" درحالی با سرمایه جدید، اولین درآمد هر سهم مالی آینده را با 34 ریال زیان پیش بینی کرده که درباره تبعات افزایش سرمایه 322 درصدی، گزارشی در سایت رسمی منتشر و اعلام کرد براساس برنامه ها و سیاست های مورد نظر ،طرح ها و اقدامات مهم و موثری را در دست انجام دارد که شامل 4 مورد زیر است:

پروژه تزریق پودر زغال PCI : اجرای این پروژه باعث کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری می گردد و تا کنون 9 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است . پیش بینی می شود تا اواخر سال 96 به بهره برداری برسد.

پروژه توسعه کارگاه 650: این پروژه برای تولید ریل (به عنوان اولین تولیدکننده ریل در خاور میانه) و مقاطع سنگین فولادی و تیر آهن های بال پهن است که با راه اندازی کامل آن سالیانه بالغ بر 400 هزار تن انواع ریل و مقاطع سنگین فولادی قابل تولید بوده که با تولید اینگونه محصولات علاوه بر اشباع بازار داخلی و صادرات آنها، صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور حاصل می شود.

به ظرفیت رساندن واحد آهن اسفنجی قائم 2:  با انجام اقدامات لازم ، ظرفیت تولید آهن اسفنجی در پروژه مذکور به 600 هزار تن تولید در سال می رسد .

اصلاح ساختار سرمایه: در این زمینه نیز فاز اول با بهره گیری از فرصتهای موجود در قانون و از محل تجدید ارزیابی بخشی از املاک شرکت پس از انجام کلیه تشریفات قانونی انجام پذیرفت. فاز بعدی این امر که در حال پیگیری است در دو مرحله در دست انجام است.

گام نخست انتقال مبلغ 760 میلیارد تومان از بدهی های ذوب آهن به سازمان تامین اجتماعی است. این گام در مراحل نهایی و در شرف اخذ مصوبه هییت وزیران است. پس از انجام این مرحله ، فاز دوم افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سایر سهامداران صورت خواهد گرفت. نتیجه این اقدامات ارائه مناسبتر وضعیت مالی شرکت، افزایش قابلیت جذب اعتبار و تسهیلات نزد بانکها و....است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ