کد خبر: ۴۵۰۹۱
۱۴:۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷

برنامه جدید خودکفایی کالایی صنعت نفت/افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی

برنامه جدید خودکفایی کالایی صنعت نفت/افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی

وزیر نفت با تشریح برنامه خودکفایی کالایی صنعت نفت، اعلام کرد: احتمال دارد پنج فاز جدید پارس جنوبی فروردین ماه ۹۶ توسط رئیس جمهوری افتتاح شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، بیژن زنگنه در حاشیه برگزاری جشنواره نفت و رسانه در جمع خبرنگاران گفت: هم اکنون بومی سازی، طراحی و ساخت ۱۰ قلم کالای اساسی و پرمصرف مورد نیاز در صنایع نفت و گاز در دستور کار مجموعه وزارت نفت قرار گرفته که پیش بینی می کنیم به زودی عملیات ساخت بومی دو قلم کالای پرمصرف نهایی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از این کالاها در دوران تحریم مشکلات متعددی را برای توسعه صنعت نفت و گاز کشور به وجود آورده بود، تصریح کرد: بر این اساس ساخت کالاهایی همچون تجهیزات درون چاهی، مته حفاری و لوله های نفت و گاز در اولویت قرار گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون امکان بومی سازی و خودکفایی ۶۵ درصدی در ساخت و تولید انواع کالا و تجهیزات در سطح صنعت نفت و گاز کشور به وجود آمده، اظهار داشت: پیش بینی می شود در صورت اجرای کامل پروژه بومی سازی ، صنعت نفت تا مرز ۸۰ درصد در تامین کالا و تجهیزات به خودکفایی رسیده است.

زنگنه مهمترین برنامه ایران برای بومی سازی کالاهای مورد نیاز صنعت نفت را صادرات آنها عنوان کرد و افزود: سازندگان داخلی باید در کنار تامین نیازهای داخلی به دنبال حضور در بازارها و صادرات هم باشند.

وی با اشاره به ادامه مذاکرات با شرکت توتال فرانسه برای تبدیل کردن موافقتنامه اصولی توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به قرارداد گفت: این شرکت فرانسوی مباحثی را هم با اتحادیه و اروپا دارد که آنها را دنبال می کند.

زنگنه با بیان اینکه افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی در سال ۹۵ به تعویق افتاده،عنوان کرد: بسته به نظر رئیس جمهور احتمال افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی در فروردین ماه ۹۶ وجود دارد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ