کد خبر: ۴۶۱۰۹
۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸

لزوم ارائه محصولات کشاورزی در بورس کالا و جلوگیری از حضور دلالان

لزوم ارائه محصولات کشاورزی در بورس کالا و جلوگیری از حضور دلالان

عضوهیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه لزوم ارائه محصولات کشاورزی در بورس ماندگاری تولیدات و جلوگیری از حضور دلالان است گفت:نباید اجازه داد دلالان به طریق گسترده مجموعه های تولیدی بورس را خریداری کنند تا مصرف کننده خُرد نتواند از بورس کالا محصولات را خریداری کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،ناصرموسوی لارگانی درباره وضعیت ارائه محصولات کشاورزی دربورس کالا به خانه ملت گفت: بدیهی است که ارائه محصولات کشاورزی در بورس کالا از شکل گیری رانت درصنعت کشاورزی جلوگیری می کند اما برحسب وضعیت تولید نمی توان تمام محصولات کشاورزی را برای فروش در بورس کالا ارائه داد.

وی تصریح کرد: محصولاتی که ماندگاری  بالایی در چرخه تولید ندارند،گزینه های مناسبی برای ارائه محصولات کشاورزی دربورس کالا نیستند بطور مثال ارائه صیفی جات در بورس کالا نمی تواند از منظر اقتصاد راهبرد مناسبی تلقی شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه لزوم ارائه محصولات کشاورزی در بورس ماندگاری تولیدات و جلوگیری از حضور دلالان است، تصریح کرد: نباید اجازه داد دلالان به طریق گسترده مجموعه های تولیدی بورس را خریداری کنند،این امر موجب می شود مصرف کننده خُرد نتواند از بورس کالا محصولات را خریداری کند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه  ارائه محصولات استراتژیک دربورس کالا نیازمند خرید تضمینی است،اظهار داشت:عدم خریدتضمینی محصولات استراتژیک  توسط دولت رغبت و انگیزه  تولید را کاهش می دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ