کد خبر: ۴۶۱۳۸
۱۵:۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸

افزایش ۸.۴ درصدی قیمت فروش زمین در شهر تهران

افزایش ۸.۴ درصدی قیمت فروش زمین در شهر تهران

بنابر اعلام مرکز آمار ایران، قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی شهر تهران در پاییز ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل،افزایش ۸.۴ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور که از سوی مرکز آمار ایران جمع آوری شده، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 44 میلیون و 467 هزار ریال با میانگین مساحت 308 مترمربع بود که نسبت به فصل قبل 2.1 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 0.8 درصد افزایش داشته ‌است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 43 میلیون و 509 هزار ریال با میانگین مساحت 89 مترمربع و متوسط عمر بنای 9 سال بود که نسبت به فصل قبل 1.8 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 8.4 درصد، افزایش داشته است.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به‌ علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 224 هزار و 245 ریال با میانگین مساحت 74 مترمربع و متوسط عمر بنای 13 سال بود که نسبت به فصل قبل 0.4 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 8.6 درصد، افزایش داشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ