کد خبر: ۴۶۱۵۷
۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱

پیش بینی آخرین هفته کاری بورس در سال ۹۵ با ادامه فشار فروش
توسط یک کارگزاری اعلام شد:

پیش بینی آخرین هفته کاری بورس در سال ۹۵ با ادامه فشار فروش

طبق پیش بینی کارگزاری آبان، آخرین هفته کاری بورس در سال ۹۵ با ادامه فشار فروش سرمایه گذاران مخصوصا" حقوقی ها و تشدید فشار عرضه در سه گروه همراه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی شاخص بورس در پایان هفته گذشته با ریزش 514 واحدی به 76 هزار و 285 واحد نزول کرد که کارگزاری آبان برای آخرین هفته کاری بورس در سال جاری اعلام کرد با نزدیک شدن به روزهای انتهای سال، افزایش فشار فروش فعالین بازار سرمایه بخصوص از سوی حقوقی ها مشهود است و بازار منفی و افت قیمت ها را بیش از پیش نمایان ساخته است.

در این میان حتی برخی نمادهای متوقف که تعدیل مثبت نیز منتشر کرده اند، در زمان بازگشایی، با فشار عرضه مواجه شده و در نتیجه ، بازگشایی های نا موفق و کمتر از انتظاری را تجربه کردند. موضوعی که طی داد و ستدهای چهارشنبه گذشته به خوبی قابل مشاهده بود و پیش بینی می شود در هفته آینده نیز تداوم داشته باشد.  

به نظر می رسد با توجه به آمار امید بخش منتشر شده از سوی اقتصاد آمریکا و تقویت ارزش دلار و در نتیجه قوت گرفتن افزایش  نرخ بهره که در نهایت موجب افت قیمت های جهانی فلزات پایه و نفت در بازارهای بین المللی شده، گروه های پتروشیمی، فلزی و معدنی را با فشار عرضه های بیشتر و معاملاتی منفی تر مواجه گرداند.

در این بین برخی گروه ها و نمادها همانند گروه روی و واحدهای تولید کننده محصولات اوره و آمونیاک احتمالا از فشار فروش به مراتب بالاتری برخوردار خواهند بود.

همچنین کاهش قیمت دلار در داخل کشور با آهنگی آهسته، یکی دیگر از دلایل منفی بودن بازار طی هفته های اخیر و بخصوص گروه های مرتبط با نرخ ارز و بازارهای جهانی است که پیش بینی می شود طی روزهای پایانی سال، شاهد بهبود نحوه داد و ستدهای آنها بخصوص با احتمال افزایش نرخ دلار داخلی با توجه به قرار داشتن آن در سطوح حمایتی 3700 تومان باشیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ