کد خبر: ۴۶۱۷۳
۱۰:۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱

ایران و عراق قصد افزایش تولید نفت را دارند

ایران و عراق قصد افزایش تولید نفت را دارند

اویل پرایس آمریکا مدعی شد، ایران و عراق با وجود برنامه کاهش تولید اوپک، قصد دارند تولید نفت را افزایش دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اویل پرایس، ایران و عراق با وجود برنامه کاهش تولید اوپک، قصد دارند تولید خود را افزایش دهند،تا زمانی که هر تولیدکننده بزرگی به دنبال افزایش تولید باشد، مازاد عرضه نفت در بازار پا بر جا خواهد بود.

 

بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، عراق تولید نفت را در سال 2022 به 5.4 میلیون بشکه در روز می رساند که به طور چشمگیری از برآوردهای اولیه بیشتر است.

بر اساس برآوردهای اولیه، پیش بینی می شد تولید نفت عراق در سال 2021 به 4.6 میلیون بشکه در روز برسد.تولید ایران نیز انتظار می رود در سال 2022 با 400 هزار بشکه افزایش در روز به 4.15 میلیون بشکه برسد.

اعتبار توافق کاهش تولید سازمان اوپک از ابتدای ژانویه 2017 (11 دی ماه 1395) به مدت 6 ماه است و هنوز این سازمان تصمیمی برای تمدید آن نگرفته، ضمن آنکه ایران نیز تا رسیدن به سطح تولید پیش از تحریم از این توافق مستثنی شده است.

ایران می خواهد تولید نفت خود را در سال 2021 به پنج میلیون بشکه در روز برساند. اگر چه برای دستیابی به این هدف نیازمند سرمایه گذاری خارجی است اما
این هدف برای ایران یک رکورد جدید نیست زیرا در دهه 1350 و پیش از پیروزی انقلاب، روزانه 6 میلیون بشکه نفت تولید می کرد. به هر حال، موفقیت ایران در این راه بستگی به سرمایه گذاری خارجی دارد که تاکنون از این کشور گریزان بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ