کد خبر: ۴۶۱۷۶
۱۱:۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱

آخرین وضعیت پروژه های مهم
مدیرعامل سرمایه‌ گذاری‌ البرز اعلام کرد:

آخرین وضعیت پروژه های مهم "والبر"/فروش زمین و عرضه بلوکی+آینده صنعت دارو

مدیرعامل سرمایه‌ گذاری‌ البرز با تحلیلی از آینده صنعت دارو در سال آینده،آخرین وضعیت پروژه های مهم این شرکت بورسی را اعلام کرد و از برنامه فروش زمین رشت و سهام مدیریتی یک شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد رضوانی فر با حضور جمع خبرنگاران ، تحلیلی از آینده صنعت دارو در سال آینده ارایه کرد و با اعلام آخرین وضعیت پروژه های مهم سرمایه‌ گذاری‌ البرز، از برنامه فروش زمین رشت و سهام مدیریتی یک شرکت خبر داد.

تحلیلی از صنعت دارو در سال آینده

وی درباره وضعیت کنونی و آینده صنعت دارو و مهمترین چالش ها و مزیت های آن در سال آینده به خبرنگاران اظهار داشت: واقعیت این است که صنعت دارو مانند دیگر صنایع بورسی ، سال سختی را پشت سر گذاشت و متاثر از متغیرهایی چون عدم افزایش قیمت ها، سخت شدن شرایط نقدینگی، مطالبات از دولت، عدم کاهش نرخ سود بانکی به رغم کاهش تورم، قیمت نهاده ها و ... بود.

وی ادامه داد: با جود این چالش ها، برنامه های هلدینگ دارویی البرز شامل بازسازی خطوط تولید زیرمجموعه ها ، مشارکت با بخش خصوصی ، تاکید بر صادرات، عرضه محصولات جدید،، اخذ GMP وزارت بهداشت (فرآیندها و عملیات های مورد نیاز برای تولید دارو) و... موجب تحقق برنامه های از پیش تعیین شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: برای آینده صنعت دارو انتظار می رود سال امیدوار کننده ایی در پیش باشد و این صنعت با توجه به متغیرهایی چون افزایش مشارکت سرمایه گذاران خارجی، اصلاح قیمت ها ، پرداخت مطالبات توسط دولت، حمایت از تولیدات داخلی و ادامه سیاست وزارت بهداشت در کاهش واردات و... فضای کسب و کار صنعت دارو بهبود یابد.شایان ذکر است صنعت دارو در 10 سال گذشته به طور مداوم  بازدهی مثبت در بازار سرمایه داشته است.

آخرین وضعیت پروژه های مهم "والبر"

رضوانی فر در پاسخ به سئوالی در رابطه با آخرین وضعیت پروژه های گروه دارویی البرز توضیح داد: پروژه صالحان شیمی که ابتدای سال 94 با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری 15 میلیارد تومانی احداث گردیده، در حال حاضر به بهره برداری رسیده که در سال 95 موفق گردید به فروش 13 میلیارد تومانی و سود 3.5 میلیارد تومانی دست یابد. این شرکت  علاوه بر اخذ مجوز GMP وزارت بهداشت و صادرات 50 درصد محصولات به کشورهایی چون سویس، هند، عراق ، پاراگوئه ، آسیای میانه و...، درصدد تولید 8 محصول جدید در سال آینده است.

احداث اولین کارخانه تولید محصولات پرخطر با مشارکت بخش خصوصی

وی ادامه داد: شرکت البرز زاگرس به عنوان اولین سایت اختصاصی تولید محصولات پرخطر ( HAZARD) در ایران ،سال گذشته با سرمایه گذاری 35 میلیارد تومانی با مشارکت هلدینگ دارویی البرز و بخش خصوصی تاسیس شده و همزمان با ساخت و ساز و خرید و نصب ماشین آلات ، اقدام به فعالیت های بازرگانی کرده و در سال جاری هم به یک میلیارد تومان سود رسیده و تابستان 96 به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل "والبر" افزود: مهمترین مزیت این شرکت هم اخذ لیسانس از بزرگترین شرکت دارویی آلمان یعنی "مرک" و تولید 15 محصول که عمده آنها  برای اولین بار در کشور می باشد همراه با صادرات است.

تولید فراورده های هورمونی با شریک اسپانیایی

رضوانی فر گفت: این پروژه مربوط به شرکتی به نام آتی فارمد و با مشارکت 65 درصدی شرکت "کمو" اسپانیا می باشد. لازم به ذکر است این شرکت در 10 کشور در 5 قاره دنیا دارای سایت تولید است.

وی افزود: در این پروژه 70 میلیارد تومانی که اولین سایت تخصصی تولید کننده فراورده های هورمونی و دارای GMP وزارت بهداشت است، 15 محصول با پیش بینی فروش حدود 80 میلیارد تومانی و امکان صادرات 10 درصدی، تا سال آینده تولید خواهد شد و قرار است شریک اسپانیایی عمده محصولات هورمونی را وارد سبد این شرکت کند.

رضوانی فر ادامه داد: در شرکت سبحان دارو هم که یکی بزرگترین تولیدکنندگان قرص کشور با قدمتی35 ساله است ، دو رویداد مهم رخ داده که شامل راه اندازی خط تولید محصولات نیمه جامد شامل کرم و قطره در اواخر دی و تولید 16 محصول جدید در این بخش و همکاری با شرکت کانادایی APOTEX در تولید تحت لیسانس و قراردادی محصولات این شرکت می باشد. این شرکت در بهمن ماه سال جاری موفق به دریافت گواهینامه GMP خط جامدات خود شده که اصلی ترین خط تولید این شرکت است.

به گفته وی بزودی در این شرکت اولین قرص پیشگیری از سنگ کلیه با مشارکت محققین دانشگاهی تولید و روانه بازار خواهد شد.

برنامه فروش زمین رشت و سهام مدیریتی یک شرکت

وی درباره این سئوال که آیا برنامه ایی برای فروش دارایی مازاد "والبر" وجود دارد یا خیر؟ توضیح داد: با توجه به مقوله مهم ارزش افزوده، فروش زمین مسکونی - تجاری 17 هزار متری رشت در حال مذاکره است. این دارایی با قیمت تمام شده 19 میلیاردتومانی، 57 میلیارد تومان ارزشگذاری شده و برآورد می شود فروش آن طی چندماه آینده نهایی شود

دیگر برنامه های آینده

وی با بیان اینکه ثبت محصولات شرکت های زیر مجموعه در کشور های هدف صادراتی یکی از اهداف محقق شده است، ادامه داد: از جمله برنامه های مهم گروه ، افزایش صادرات به عراق ، سوریه ، قزاقستان، تاجیکستان، افغانستان ، اوگاندا و... است . در این میان کشور عراق به دلیل بازار 4 میلیارد دلاری دارو و جمعیت 40 میلیونی و دارای درآمد بالای  ناشی از فروش نفت ، اهمیت بسزایی دارد. همچنین طبق قراردادهای موجود، صادرات 8-9 میلیون دلاری سال جاری ، در سال آینده دو سه برابر خواهد شد.

رضوانی فر رونمایی از محصولات جدید سبحان آنگولوژی را از دیگر برنامه های آینده هلدینگ دارویی البرز اعلام کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ