کد خبر: ۴۶۱۹۲
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱

بزرگترین قرارداد روی ایران امضاء شد/ یک میلیارد دلار برای 25 سال
با سرمایه گذاری بخش خصوصی:

بزرگترین قرارداد روی ایران امضاء شد/ یک میلیارد دلار برای 25 سال

بزرگترین قرارداد صنعت روی ایران با حضور وزیر صنعت معدن و رییس هیات عامل ایمیدرو امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازایمیدرو،‌ قرارداد سرمایه گذاری برای بهره برداری از معدن و احداث کارخانه های روی و سرب و نقره بین ایمیدرو و کنسرسیومی از شرکت های بخش خصوصی به رهبری شرکت راهسازی و معدنی مبین به امضا رسید.

ارزش این قرارداد یک میلیارد دلار است که در آن کارخانه هایی به ظرفیت تولید 800هزار تن کنسانتره روی و همچنین 80هزار تن کنسانتره روی و نقره احداث می شوند.

به گفته محمدرضا نعمت زاده،‌ این قرارداد در نوع خود بزرگترین است. اهمیت این معدن با توجه به جایگاه آن در تامین مواد اولیه صنایع سرب و روی کشور،‌ قابل توجه است و این امر سبب شد ارزیابی محتوای قرارداد با حساسیت بالایی انجام شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار بخش خصوصی پیشنهادهای ارایه شده را پذیرفت،‌ افزود: پیش بینی شده تا 4 سال آینده طرح کارخانه ها به مدار تولید بپیوندند اما مقرر شده بخشی از کار تا 2 سال آتی، انجام شود.مقرر شده با اقدام به موقع بخش خصوصی در این قرارداد،‌ مزایایی برای ایجاد انگیزه در اختیار آنان قرار گیرد.

این مقام مسئول کل مدت قرارداد برای بهره برداری از معدن را 25 سال عنوان کرد و گفت: در این قرارداد تلاش شده تا با همکاری نهادهای دولتی و حکومتی، بخش خصوصی بتواند با انگیزه به سرمایه گذاری بپردازد و بدون دغدغه، توسعه کشور به ویژه بخش معدن عملی شود. در صورت انجام صحیح تعهدات، این زمان قابل تمدید است.

نعمت زاده از شرکت هایی که توان بالایی در سرمایه گذاری،‌ بخش فنی و مهندسی دارند خواست در حوزه های مختلف از جمله معدن وارد شوند. حوزه هایی از بخش معدن همچنان دست نخورده باقی مانده و نیاز به توسعه دارد.این طرح با تعامل و همکاری نهادهاییی همچون سازمان حفاظت محیط زیست، اداره منابع طبیعی و مقامات محلی اجرا می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ