کد خبر: ۴۶۲۰۷
۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲

رکورد ایران در سرشماری اینترنتی/نتیجه امروز به هیات دولت می رود

رکورد ایران در سرشماری اینترنتی/نتیجه امروز به هیات دولت می رود

رئیس مرکز آمار ایران گفت: ایران در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال جاری با ثبت اطلاعات ۴۸.۴ درصد جمعیت کشور به صورت اینترنتی ، رکوردار جهان شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا ،امیدعلی پارسا گفت: ایران در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن امسال با ثبت اطلاعات 48.4 درصد جمعیت کشور به صورت اینترنتی ، رکوردار جهان شد.جایگاه دوم سرشماری اینترنتی در جهان را کشور ژاپن با ثبت اطلاعات 37 درصدی جمعیت کشور خود در اختیار دارد.

وی ادامه داد: ناظران بین المللی باور نمی کردند که ایران بتواند این آمار را ثبت کند و در همین راستا بسیاری از کشورهای جهان از ما خواسته اند تا تجارب را در اختیار آنها قرار دهیم.

این مقام مسئول، رکوردشکنی در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن را نتیجه عزم ملی دانست و گفت: همه دستگاه ها و مردم دست به دست هم دادند تا چنین نتیجه ای حاصل شود.

پارسا اعلام کرد: نتیجه قطعی سرشماری نفوس و مسکن امروز به هیات دولت ارائه و ظرف 2 روز آینده رسانه ای می شود.تا پیش از ارائه آمار سرشماری به هیات دولت ، نمی توانیم نتایج سرشماری را رسانه ای کنیم.

وی همچنین رشد اقتصادی کشور را در پاییز امسال با درنظر گرفتن نفت 8.9 درصد اعلام کرد.رشد اقتصادی بدون درنظر گرفتن نفت 6.4 درصد بوده است.

رئیس مرکز آمار، رشد اقتصادی 9 ماهه کشور را 7.2 درصد با نفت اعلام کرد و افزود : بدون درنظر گرفتن نفت رشد اقتصادی در این مدت پنج درصد بود.

پارسا توضیح داد: این که برخی مدعی هستند اگر نفت نباشد رشد اقتصادی نداشتیم درست نیست، بلکه بدون درنظر گرفتن فروش نفت می توانیم به رشد پنج درصدی دست یابیم.

مرکز آمار ایران در پایان سرشماری امسال اعلام کرده بود بیش از 23 میلیون و 400 هزار خانوار با جمعیتی برابر با 77 میلیون و 400 هزار نفر سرشماری شدند که 97 درصد خانوارهای کشور را شامل می شود.

سرشماری نفوس و مسکن 95 به دو صورت اینترنتی و حضوری انجام شد. مرحله اینترنتی از سوم مهر آغاز شد و سی ام همان ماه پایان یافت.مرحله حضوری سرشماری هم از 28 مهر آغاز شد و تا یکم آذر ادامه یافت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ