کد خبر: ۴۶۲۲۷
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲

شفاف سازی معامله ۵۶.۸ درصدی
یک منبع موثق به بورس پرس اعلام کرد:

شفاف سازی معامله ۵۶.۸ درصدی "خکاوه"/ نام قطعی خریداران و اثر مالی

یک منبع موثق درباره معامله دیروز ۵۶.۸ درصدی سایپا دیزل توضیح داد و با بیان نام قطعی خریداران، اثر مالی این رویداد را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی معامله دیروز 56.8 درصد سهام سایپا دیزل که توسط سایپا عرضه شده بود، این بلوک به ارزش کمتر از 300 میلیارد تومان معامله شد.

درباره این معامله یک میلیارد و 494 میلیون و 978 هزار سهم که به قیمت پایه هر سهم 20 تومان جابجا شد، یک منبع موثق با بیان نام خریداران، اثر مالی این رویداد را به بورس پرس اعلام کردو گفت: کنسرسیوم خریدار این بلوک ، متشکل از 4 شرکت توسعه سرمایه رادین و توسعه گستر برنا (از شرکت های زیرمجموعه سرمایه گذاری رنا) و ستاره سفیران و تجارت الکترونیک خودرو تابان (از گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا) هستند.

وی ادامه داد: سهم هریک از اعضای این کنسرسیوم از کل بلوک به طور مساوی معادل 14 درصد در نظر گرفته شده است.

این منبع آگاه افزود: بنابراین با این جابجایی اولا زیان "خکاوه" از صورت های مالی تلفیقی شرکت سایپا حذف می شود و ثانیا با توجه به ترکیب سهامداری جدید در تلفیق هیچ یک از شرکت های سرمایه گذاری رنا و گروه کارکنان سایپا لحاظ نمی شود.

به گفته وی با توجه عملکرد اخیر مدیران سایپا در بهبود ساختار مالی شرکت ها و گروه سایپا، به نظر می رسد در مرحله بعد امکان بهبود و اصلاح ساختار مالی "خکاوه" نیز میسر خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
1
پاسخ
احسنت به آقای جمالی - سایپا و ورنا متحول خواهند شد
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ