کد خبر: ۴۶۲۳۰
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲

آخرین وضعیت قراردادهای ایران خودرو و سایپا و ایمیدرو/ رشد 38 درصدی تولید
معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

آخرین وضعیت قراردادهای ایران خودرو و سایپا و ایمیدرو/ رشد 38 درصدی تولید

معاون وزیر صنعت آخرین وضعیت مشارکت های ایران خودرو و سایپا و ایمیدرو با شرکای خارجی را اعلام کرد و با بیان افزایش ۳۸ درصدی تولید خودرو در سال جاری از عدم توقف هیچ خط تولیدی تا دی ۹۷ تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن صالحی نیا در جریان برنامه خبری امروز ، آخرین وضعیت مشارکت های ایران خودرو و سایپا و ایمیدرو با شرکای خارجی را اعلام کرد و گفت: قرارداد اصلی سایپا - سیتروئن  امضاء شده و ۱۹ قرارداد فرعی نیز در محله نهایی و ارزیابی‌های فنی و اقتصادی است.

وی ادامه داد: قرارداد رنو - ایدرو نیز در مرحله ارزیابی فنی و اقتصادی بوده تا آورده هر دو طرف مشخص شود. قرارداد بنز با ایران‌خودرو دیزل نیز با نسبت ۵۱ به ۴۹ درصدی برای ایران‌خودرو مدنظر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای تولید موتور و محور نیز قراردادهایی مدنظر است ، ادامه داد: قرارداد بنز - ایران‌خودرو نیز تا پایان هفته جاری رقم خواهد خورد. اما ممکن است به دلیل برخی محدودیت‌ها این قرارداد به هفته سوم فرودین 96 موکول شود.

صالحی‌نیا درباره وعده وزیر صنعت مبنی بر انعقاد دو قرارداد خودرویی تا پایان سال جاری توضیح داد: از نظر ما قرارداد سایپا - سیتروئن قطعی شده و آخرین مراحل درحال انجام بوده و به نظر می‌ رسد تا اوایل اردیبهشت اجرایی شود.

وی بابیان اینکه تا تولید سال جاری خودرو با افزایش ۳۸ درصدی نسبت به سال قبل به یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید، از عدم توقف هیچ خط تولیدی تا دی ۹۷ تاکید کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ