کد خبر: ۴۶۲۵۲
۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳

پیش‌بینی مثبت از سال آینده خودرو / 2 شرط تداوم رشد
مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد:

پیش‌بینی مثبت از سال آینده خودرو / 2 شرط تداوم رشد

مرکز پژوهش‌های مجلس با ارایه پیش بینی مثبت از وضعیت سال آینده تولید خودرو ، شرط تداوم رشد را افزایش تقاضا و تغییر در ترکیب محصولات تولیدی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مرکز پژوهش‌های مجلس در در تازه‌ترین گزارش، پیش‌بینی کرد تا پایان سال جاری تولید خودرو همراه با رشد 25 درصدی خواهد بود و این رشد در سال 96 نیز تداوم خواهد داشت. در این میان مار 11 ماهه تولید خودروهای سواری در سال‌جاری گویای آن است که تولید خودرو توانسته رشد 43 درصدی را ثبت کند.

شرط تداوم رشد صنعت خودرو در سال 96 افزایش تقاضا و تغییر در ترکیب محصولات تولیدی است. به طوری که امکان تداوم رشد خودروسازی در سال 96 وجود دارد به‌خصوص آنکه به نظر می‌رسد خودروسازان با علم به این موضوع که مساله فعلی خودروسازی کمبود تقاضا است، در پی احیای آن بخش از کاهش تقاضا هستند که به نوع محصولات مرتبط است. بنابراین تغییر در ترکیب و سهم محصولات تولیدی خودروسازان مبین این موضوع است.

در شرایطی آینده تولید خودرو در سال 96 طبق پیش‌بینی‌ها مثبت ارزیابی می‌شود که کارشناسان به عملیاتی شدن برخی از قراردادهای خودرویی در سال آینده اشاره می‌کنند و اینکه عرضه خودروهای جدید در بازار اثر جدی بر افزایش تقاضا و رشد تولید خودرو خواهد داشت. در این میان اما برخی کارشناسان معتقدند الزاماتی برای تداوم رشد تولید خودرو در سال‌‌ آینده وجود دارد.

یکی از این الزامات در نظر گرفتن تقاضای مناسب در بازارهای داخلی و خارجی است، به اعتقاد آنها خودروسازان در صورتی می‌توانند با عرضه خودروهای جدید، تقاضا در بازار داخل ایجاد کنند که شرایط مناسبی را برای خرید این خودروها در نظر بگیرند که در این میان مولفه قیمت و تناسب آن با قدرت خرید مشتریان نقش مهمی را ایفا می‌کند. از سوی دیگر یکی از تاکیدات آنها صادرات خودروهای جدید به بازارهای هدف است و اینکه خودروسازان از این طریق بتوانند تیراژ را افزایش دهند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ