کد خبر: ۴۶۲۶۵
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳

در ۱۱ اطلاعیه:

"پرداخت" اطلاعات داد/ عرضه اولیه فعلا" غیر قطعی/ احتمال کاهش درصد عرضه

شرکت به پرداخت ملت با انتشار ۱۱ اطلاعیه در کدال، آماده عرضه اولیه سهام در روزهای آینده شد اما تا به امروز قطعیتی برای این عرضه نمی توان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی برگزاری جلسه معارفه دو روز پیش به پرداخت ملت، این شرکت 95 میلیارد تومانی صبح امروز 11 اطلاعیه در کدال منتشر کرد تا با توجه به اعلام مدیران و سهامدار عمده آن یعنی مدیران بانک ملت، سهام آن آماده عرضه اولیه شود.

در این رابطه اعلام شده بین روزهای دوشنبه تا چهارشنبه جاری، 10 درصد سهام "پرداخت" معادل 95 میلیون سهم در بازار دوم معاملات بورس تهران عرضه اولیه خواهد شد اما تا به این ساعت، بورس تهران زمانی برای این عرضه اعلام نکرده است.

پیگیری های بورس پرس از چند مسئول بورس هم نشان می دهد تا به امروز هیچ قطعیتی برای انجام عرضه وجود ندارد و باید منتظر ساعت های بعد و تصمیم مسئولان سازمان و شرکت بورس بود تا عرضه اولیه یا عدم عرضه این شرکت جدید مشخص شود.

اما از قرار معلوم شانس عرضه اولیه "پرداخت" بیشتر از عدم عرضه است. چرا که برخی مسئولان با اعلام اینکه باید منتظر آینده و تصمیم مسئولان ارشد بازار بود ، اعلام کرده اند در صورت عرضه اولیه ، به جای 10 درصد، 5 درصد واگذار خواهد شد. 

به هرحال براساس اطلاعات اعلامی بزرگ ترین شرکت تجارت الکترونیک کشور، این شرکت سود هر سهام سال مالی اسفند 91 و 92 را با سرمایه اسمی 12 میلیارد تومانی و به صورت حسابرسی شده به ترتیب بالغ 3166 ریال و 8148 و در پایان سال 93 با سرمایه 50 میلیارد تومانی به ازای هر سهم سود 904 ریالی را محقق کرده است.

همچنین "پرداخت" در حالی در مجمع سالانه مربوط به اسفند 94 ،سودی را تقسیم نکرده (از سودمحقق شده 86 ریالی) که در عملکرد6 و 9 ماهه سال جاری، 410 و 814 ریال از پیش بینی سود 1263 ریالی را پوشش داده است.

با این همه باید منتظر تصمیم مسئولان سازمان و شرکت بورس برای عرضه یا عدم عرضه اولیه "پرداخت" در سه روز پایانی سال جاری بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ