کد خبر: ۴۶۲۷۳
۱۲:۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳

۴ نقطه قوت اقتصاد دولت یازدهم

۴ نقطه قوت اقتصاد دولت یازدهم

یک کارشناس بانکی گفت:دولت یازدهم در در رفع تحریم ها،توسعه حمل و نقل هوایی و دریایی ،صادرات غیرنفتی و توسعه روابط بین الملل موفق بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بهاء الدین حسینی هاشمی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم به خبر آنلاین گفت: یکی از موفقیت های  دولت یازدهم دوری از تصمیم های هیجانی بود،این دولت در رفع تحریم ها به جز بخش بانکی موفق بود زیرا اگر تحریم ها با شدت گذشته ادامه می یافت،اقتصاد ایران باید منتظر بحران های شدیدی بود که با رفع تحریم ها،جلوی پیشروی بیشتر آنها گرفته شد.

وی افزود: این دولت در زمینه حمل و نقل هوایی و دریایی توفیقات خوبی داشته، صادرات کالاهای غیرنفتی افزایش موفقی داشته و در این زمینه محدودیت ها برداشته شد.اما موفقیت عمده ای که بتواند اقتصاد را از زمین گیری خارج کند در گرو توسعه روابط بین الملل است.

این کارشناس اقتصادی با نقد برخی از سیاست های دولت نیز گفت: البته دولت در بخش برنامه هایی که برای خروج ار رکود داشت به نظر من خیلی موفق نبود. به این دلیل که سیاست های دولت انقباضی بود و از سویی سیاست های توسعه ای برای رونق وجود نداشت.

حسینی هاشمی با بیان اینکه تقویت تقاضا و افزایش درآمد مردم موجب خروج از رکود می شود،تصریح کرد: وقتی تقاضا افزایش نیابد، اشتغال زیادی هم به تبع آن ایجاد نمی شود.

وی با نقد سیاست های حوزه بانکی هم گفت: اگرچه کنترل مالی دولت در بانک ها خوب بود اما به دلیل کاهش درآمد نفت بدهی دولت به بانک ها افزایش یافت و این عامل کاهش تسهیلات دهی آنها به بخش تولید شد.

این اقتصاددان بخش اعظم بدهی دولت را  ناشی از بخش بدهی به پیمانکاران ذکر کرد و گفت:اگر این بدهی پرداخت شود سبب رونق اقتصاد می شود.

حسینی هاشمی با بیان اینکه بخش بانکی در مذاکرات بین المللی توفیق چندانی نداشت، ابراز امیدواری کرد سال آینده برای اقتصاد پررونق باشد و  مولفه های اقتصادی مثل عوامل افزایش درآمد و اشتغال، ایجاد شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ