کد خبر: ۴۶۲۸۵
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳

آمار جدید از جمعیت ایران با نرخ رشد صفر درصدی
رییس مرکز آمار ایران:

آمار جدید از جمعیت ایران با نرخ رشد صفر درصدی

رییس مرکز آمار ایران، کل جمعیت کشور در سال ٩٥ را ٧٩ میلیون و ٩٢٦ هزار و ٢٧٠ نفر و نرخ رشد کل جمعیت نسبت به سال 90 را صفر اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مرکز آمار،امید علی پارسا در نشست خبری اعلام نتایج کلی سرشماری نفوس و مسکن سال ٩٥ اظهار داشت: کل جمعیت کشور در سال ٩٥ به ٧٩ میلیون و ٩٢٦ هزار و ٢٧٠ رسید که نسبت به سال ٩٠ نزدیک به ٤ میلیون و ٧٧٦ هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین تعداد خانوار ایرانی در سال ٩٥ به ٢٤ میلیون و ١٩٦ هزار و ٣٥ رسیده که نسبت به سال ٩٠، ٣ میلیون خانوار افزایش یافته است.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق اطلاعات آخرین سرشماری،تعداد خانوار شهری در سال ٩٥ معادل ١٨ میلیون و ١٢٥ هزار خانوار بوده که نسبت به سال ٩٠ به اندازه دو میلیون و ٦٩٨ هزار و ٦٤٠ خانوار افزایش یافته است.

به گفته پارسا بعد خانوار در سال ۹۰ معادل ۳.۵ درصد بود که با کاهش ۰.۲- درصدی در سال ۹۵ به ۳.۱۸۰ رسید. بعد خانوار شهری نیز در سال ۹۰، ۳.۵ درصد بوده که با ۰.۲- درصدی در سال ۹۵ به ۳.۳ درصد رسیده است. بعد خانوار روستایی در سال ۹۰، ۳.۷ درصد بود که با تغییراتی معادل ۰.۳ درصد به ۳.۴ درصد رسیده است.

وی افزود: در سال ۹۵، ۴۰ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۴۲ مرد در کشور زندگی کرده‌اند که دو میلیون و ۵۹۲ هزار و ۷۷۳ نفر نسبت به سال ۹۰ افزایش یافته است. تعداد زنان در سال ۹۵ معادل ۳۹ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۸۲۸ نفر بوده‌ که نسبت به سال ۹۰، ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۸۲۸ نفر افزایش یافته‌اند.نسبت جنسی در سال ٩٥ به ١٠٣ رسیده و یک درصد از سال ٩٠ افزایش یافته است.

رئیس مرکز آمار ادامه داد: جمعیت ساکن در نقاط شهری از سال ٩٥ معادل ٥٩ میلیون و ١٤٦ هزار و ٨٤٧ نفر بوده که نسبت به سال ٩٠ معادل ٥ میلیون و ٥٠٠ هزار و ١٨٦ نفر افزایش یافته است ولی جمعیت ساکن در نقاط روستایی با کاهش محسوسی رو به رو بوده است. در سال ٩٥ معادل ٢٠ میلیون و ٧٣٠ هزار و ٦٢٥ نفر ساکن در روستاها بوده‌اند که نسبت به سال ٩٠ معادل ٧٧٢ هزار و ٣٨٣ نفر کاهش یافته است.

پارسا بیان کرد: همچنین نسبت روستانشینی جمعیت در سال ٩٥ معادل ٢٥.٩ درصد رسیده که منفی ٢.٧ درصد نسبت به سال ٩٠ کاهش یافته است. نرخ رشد جمعیت در سال 90 به ١.٢٤ درصد رسیده که نسبت به سال ٩٥ صفر درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ