کد خبر: ۴۶۳۰۹
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴

فرصت مشمولین سهام عدالت برای حساب بانکی/ ارزش سهام عدالت 1.5 میلیون تومان
رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد:

فرصت مشمولین سهام عدالت برای حساب بانکی/ ارزش سهام عدالت 1.5 میلیون تومان

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام اینکه مشمولین سهام عدالت برای حساب بانکی از 20 فروردین به بعد فرصت دارند، ارزش سهام عدالت را 1.5 میلیون تومان ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرعلی اشرف عبدالله پوری‌ حسینی در جمع خبرنگاران گفت: سهام عدالت برای هر فرد یک میلیون تومان درنظر گرفته شده که تاکنون 530 هزار تومان از محل سود به مشمولین تعلق گرفته و 470 هزار تومان مابقی را مشمولین می‌توانند تا شهریور ماه سال آینده واریز کنند.

وی ادامه داد: سهام 530 هزار تومانی در بازار یک میلیون و 50 هزار تومان ارزش دارد. در صورتی که فردی 470 هزار تومان مابقی را بپردازد به نسبت آن، رقم سود نیز اضافه می‌شود و ارزش بازار آن تا دو برابر افزایش خواهد یافت. سود سال 96 در سال 97 پرداخت خواهد شد.

به گفته پوری‌حسینی مشمولین از 20 فروردین به بعد باید حساب فعالی را باز کرده باشند.

آمار واگذاری ها و عملرد 95 خصوصی سازی

وی با اشاره به اینکه در 17 اسفند رونمایی از سهام عدالت انجام شد گفت: از 1713 بنگاهی که قرار واگذاری داشتند 323 بنگاه یا حدود کمتراز 19 درصد در فهرست واگذای ها برای سال 96 باقی مانده اند.

این مقام مسئول در خصوص عملکرد سال 95 خصوصی سازی اظهار داشت: 273 از 534 بنگاهی که در ابتدای سال 95 قرار واگذاری داشتند،تعیین تکلیف شده که به نوعی این آمار 51 درصدی در طول 16 سال گذشته در سازمان خصوصی سازی بی سابقه است.تعیین تکلیف این بنگاه ها لزوما به معنای فروش آنها نیست،بعضا یا دچار انحلال ،خروج دائم یا موقت شدند.

پوری حسینی ادامه داد: از 188 بنگاهی که بصورت بلوکی در سال 95 با قیمت پایه و مزایده عرضه شد،143 بنگاه یا 76 درصد آن به فروش رفت که این درصد هم استثنایی ترین عدد در این سازمان ودر سنوات گذشته است.

وی رشد چشمگیر آمار امسال را مرهون جایگاه های سوخت دانست و گفت: کار صفر تا صد مزایده های این سازمان آنقدر شفاف بود که با توجه به رقابت پذیری،هیچ کدام از اشخاصی که در آن شرکت کرده و برنده نشدند،شکایتی نداشتند.

معاون وزیر اقتصاد افزود: با وجود همه تنگناها و کمبود نقدینگی شرکت ها تا به الان،12 هزار میلیارد تومان از 16 هزار میلیلرد تومان تعهد بودجه ای امسال انجام شده،حدود 5 هزار میلیارد تومان از این رقم در غالب تهاترو رد دیون دولت به طلبکاران و اشخاصی که از این سازمان سهم خریداری کرده و حدود 7 هزار میلیارد تومان نیز بصورت نقدی جمع اوری و به خزانه واریز شد.

پوری حسینی ادامه داد: شورای عالی اصل 44 بر این تاکید داشت که هیات واگذاری از همه روش ها ونه تنها ارزش روز خالص دارایی در قیمت گذاری استفاده کند تا با توجه به توصیه رهبری تلاش شود امر خصوصی سازی با سرعت و استحکام بیشتر انجام شود.

گزارش سهام عدالت

وی با توجه به 10 سال مهلت قانونی واریز بدهی مشمولین برای خرید این سهام به خزانه گفت: با انقضای این مدت باید صورتحسابی به اشخاص داده می شد،به ازای یک میلیون سهمی که در این مدت(ازسال 85 تا 94) برای هر فرد تخصیص پیدا کرد و از محل سود سهام عدالت در 60 شرکت سرمایه پذیر تعیین شد، مقداری به خزانه واریز شد. در پایان 10 سال یک میلیون تومان قابل آزادسازی است و مابقی آن طبق اصل 44 به اندازه ای که از محل سود این مبلغ آزاد نشده و به مشمول تعلق نمی گیرد باید مهلت قانونی داده شود تا اگر شخصی تمایل داشت از محل آورده نقدی سهام را دریافت کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مهلت قانونی قرار داده شده تا شهریور سال 96 است،بیان کرد: به ازای یک میلیون سهمی که به مشمولین در پایان 10 سال منتهی به سال 94 اختصاص پیدا کرده،530 هزار تومان از محل سود این سهام تعلق گرفت.مشمولین در صورت تمایل470 هزار تومان مابقی را که بایدی برای پرداخت ان وجود ندارد می توانند تا شهریور سال آینده بپردازند.

پوری حسینی ادامه داد: برای هر خانوار 5 نفره و زیر ان که مشمول سهام عدالت شده،هیچ  سودی هم در سنوات قبل نگرفته و مشمول تخفیف هم نیست(جزء دو دهک نیست)،امروز ارزش بازار این سهم 530 هزار تومانی حدود یک میلیون و 50 هزار تومان است.اگر شخصی تمایل به پرداخت  الباقی صورتحساب سهام داشته و هر عددی را بپردازد به 530 هزار تومان اضافه و ارزش بازار سهم آن دوبرابر خواهد شد اما اجباری در پرداخت آن وجود ندارد .

وی با توجه به سوء برداشت از صورتحساب ها افزود: برای دریافت صورتحساب،هر عددی  بین 10 هزار تا 470 هزار تومان مانده تخصیصی می تواند توسط اشخاص انتخاب و در خودپرداز بانک ملی واریز شود.این انتخاب یک بار قبل از پایان سال و بار دیگر تا شهریور ماه سال آینده داده می شود. گرفتن قبض هم به منزله ایجاد تعهد نیست و اگر پرداخت نشود جریمه نخواهند شد.

توزیع سود

رییس سازمان خصوصی سازی درباره توزیع سود سهام عدالت گفت: اگر اشخاص خواهان پرداخت مانده تخصیصی تا پایان سال باشند،از ابتدای سال 96که سامانه متوقف و به روز رسانی شد درآن گنجانده ،به عدد قبلی اضافه و سود دوره مالی 95بعد از برگزاری مجمع شرکت ها در سال 96 تقسیم خواهد شد.مجددا از اول مهر این سامانه به روز رسانی شده و سود پرداختی  در سال 96 را در سال بعد دریافت خواهند کرد.

پوری حسینی در خصوص مرحله دوم سهم عدالت که نحوه توزیع سود بین 49 میلیون نفر واجد شرایط است گفت: یک بار دیگر توسط سازمان فراخوانی جهت دادن حساب بانکی گذاشته خواهد شد،در بانک مربوطه این شماره ها با اطلاعات و نام اشخاص مطابقت ودر سامانه نشانده می شود.

وی افزود: اگر اطلاعات داده شده صحیح نباشد یا شماره حساب بانکی فعال نباشد در گام بعدی از فرد شماره تلفنی دریافت و به وی اطلاع داده می شود. اشخاص می توانند در صورت نداشتن شماره حساب فعال بانکی از 20 فروردین سال 96  به بانک ها مراجعه و آن را دریافت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: همه سود برای مشمولان بطور یک جا واریز نشده و معمولادر دوره های زمانی سه ماهه پرداخت خواهد شد.

پیش بینی سود سهامداران عدالت

پوری حسینی اظهار داشت: اگر برای مشمولین سهام عدالت با میانگین سال مالی 4هزار و 500 میلیارد تومانی سود توزیع شود حدودا به ازای هر نفر(به جز دو دهک اول) 90 هزار تومان براورد می شود.

وی افزود: دو دهک اول  که شامل مددجویان کمیته امام ومستمری بگیران سازمان بهزیستی می شوند یک میلیون تومان خود را دریافت کرده اند و با 50 درصد تخفیف ،این عدد دو برابر شده  و مابین 150 تا 200 هزار تومان می شود.

معاون وزیر اقتصاد بیان کرد: سامانه خصوصی سازی از 30 اسفند تا 14 فروردین تعطیل خواهد بود و عزیزانی که می خواهند صورتحساب دریافت کنند باید تا 29 اسفند مراجعه کنند.

پوری حسینی از اینکه تا کنون 24 میلیون و 400 هزار نفر  در طول کمتر از 7 روز به این سامانه مراجعه کرده اند خبر داد و گفت: با توجه به مراجعه 73 درصدی از تعداد33 میلیون نفر ،این را می توان رکوردی جهانی دانست که از این تعداد حدود 2 میلیون نفر موفق به دریافت صورتحساب شده اند.

وی در خصوص اینکه ورقه سهام عدالت تا کنون به نام هیچ مشمولی زده نشده گفت: اما حقوق مالکانه این سهم مربوط به مشمولین است و تا ریال آخر گرفته و به حساب آنها واریز می شود.

فاجعه بلوک شرق در سهام عدالت تکرار نمی شود

پوری حسینی درپاسخ به این پرسش بورس پرس مبنی براینکه با توجه به تجربه ناموفق سهامدار کردن مردم در کشوری مانند چک به صورت سهام کوپنی، چه پیش بینی از آینده سهام عدالت وجود دارد؟ گفت: در کشور چک بخشی از دارایی های دولت را بین افراد بصورت کوپنی تقسیم کردند اما با غفلتی که انجام شد اجازه خرید و فروش بدون اینکه زیر ساختی آماده شود داده شد.

وی افزود: بنابراین این سهام به نام مردم و به کام عده ای به یک بیستم قیمت واقعی در بازار به دلالان فروخته و فاجعه ای رخ داد. اما در ایران این زیر ساخت ها با دو سال و نیم طرح و فکر، اعمال آزاد نشدن و ندادن ورقه سهام به دست مردم به خوبی پی ریزی و اصلاح شده تا فاجعه بلوک شرق تکرار نشده و افراد درصوررت امکان فروش بتوانند به نزدیکترین ارزش خالص دارایی آن را بفروشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
1
0
پاسخ
در این چند سال گذشته چه تاجی به سرمون زده که حالا بیاییم 470 هزار تومان هم به شما بدهیم. مغز خر نخوردم برای چیزی که تا به حال برایم ارزشی نداشته، بیایم پول بدهم. پیش کش خودتان. ......

پاسخ:
» ناشناس | ساعت ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
1
0
پاسخ
شما اگه واقعا نیت خیر دارید، اینگونه کار کنید.=====>>>>> مگه نمیگویید 1.5 میلیون تومان ارزش دارد؟!!!! چرا من بیایم 470 تومن به شما پول نقد بدهم. شما 500 هزار تومن از ارزش اون 1.5 میلیون را برای خودتان بردارید و الباقی را که 1 میلیون تومان میشود به من سهامدار بدهید. اگه نیتتون خیره از این روش استفاده کنید. واقعا که ......!!!!!!!!
» ناشناس | ساعت ۱۷:۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
1
0
پاسخ
چه خوابی برامون دیدن؟!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ