کد خبر: ۴۶۳۲۱
۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵

عرضه اولیه

عرضه اولیه "پرداخت" به سال آینده موکول شد

عرضه اولیه سهام شرکت ۹۵ میلیارد تومانی به پرداخت ملت به سال آینده موکول شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان برگزاری جلسه معارفه چند روز پیش به پرداخت ملت، مدیران آن از برنامه عرضه اولیه سهام در هفته جاری خبر دادند و قرار بود بعد از انتشار اطلاعات در کدال ، 10 درصد سهام واگذار شود.

اما با عدم درج اطلاعیه این عرضه توسط شرکت بورس تا دیروز، محرز شده واگذاری این شرکت در سال آینده انجام خواهد شد. چرا که برای عرضه اولیه سهام شرکت های جدید، باید حداقل 48 ساعت قبل از عرضه ، اطلاعیه بورس منتشر شود که با توجه به باقی ماندن تنها یک روز کاری سال 95 ، چنین برنامه ایی عملی نیست.

براساس این گزارش، در این رابطه برخی فعالان بازار بر این باور بودند، بانک ملت به دلیل نیاز به نقدینگی ، این شرکت را در روزهای پایانی سال عرضه خواهد کرد اما عدم این واگذاری که به احتمال زیاد ناشی از انصراف سهامدار عمده است ، این باور را تایید نکرد.

علیرضا لگزایی قائم مقام بانک ملت نیز در جلسه معارفه، شائبه عرضه سهام پرداخت در روزهای پایانی سال به دلیل بهبود صورت های مالی و تامین نقدینگی را تکذیب کرده و گفته بود: این واگذاری به دلیل لزوم رعایت مقررات رگولاتور نظام مالی مبنی بر خروج بانک ها از بنگاه داری بوده و طبق مصوبه ابتدای سال جاری باید چنین شرکت هایی از بدنه بانک ملت خارج شوند.

با این اوصاف باید منتظر تصمیم سهامدار عمده و بورس در سال جدید برای عرضه اولیه این شرکت بزرگ در صنعت تجارت الکترونیک بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ