کد خبر: ۴۶۳۳۲
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵

واگذاری 60 درصد سهام پالایشگاه کرمانشاه احتمالا ابطال می شود

واگذاری 60 درصد سهام پالایشگاه کرمانشاه احتمالا ابطال می شود

رییس کمیته بررسی واگذاری پالایشگاه کرمانشاه از ارسال گزارش کمیته متبوع و احتمال لغو واگذاری 60 درصد سهام به هیئت رییسه مجلس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن بهرام نیا درباره آخرین پیگیری های کمیته بررسی واگذاری پالایشگاه کرمانشاه در کمیسیون انرژی مجلس به خانه ملت گفت: کمیته بررسی واگذاری پس از بررسی اسناد و مدارک،حضور میدانی در محل پالایشگاه،بازدید از انبارها، عرصه و عیان گزارشات را جمع آوری کرد.

وی با بیان اینکه کمیته بررسی نظریه های کارشناسی دادگستری درباره واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را گرفت، افزود:پس از تحقیق و تفحص و طی کردن یک فرآیند بررسی، کمیته یک گزارش تهیه کرد و آن را به کمیسیون انرژی ارائه و احتمالا در سال آتی در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه براساس بررسی ها بیت المال در این پالایشگاه به ثمن بخس فروخته شده،اظهار داشت:حداقل این پالایشگاه یک چهارم قیمت واقعی واگذار شده است.

بهرام نیا افزود:خریدار پالایشگاه کرمانشاه اهلیت و شرایط حضور در مزایده را نداشته که ممکن است مشکلاتی برای سرمایه ملی به وجود آورد.

وی تصریح کرد:امیدوارم نتیجه گزارش منجر به ابطال و لغو واگذاری پالایشگاه شود که احتمالا نتیجه به همین صورت رقم می خورد.

براساس این گزارش، بعد از مخالفت اخیر وزیر نفت با واگذاری 60 درصد سهام پالایشگاه کرمانشاه، مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نیز با ارسال نامه ای به مقام معظم رهبری، خواستار توقف واگذاری پالایشگاه کرمانشاه شدند.

براساس این گزارش، پالایشگاه کرمانشاه خرداد 92 با نماد معاملاتی "شرمان "در فرابورس پذیرفته و قرار بود با عرضه اولیه بیش از 6 میلیون سهم در 21 مهر92 ، وارد بازار سهام شود اما به دلیل وجود ابهاماتی در صورت های مالی ، انجام نشد. از سوی دیگر سازمان خصوصی سازی تاکنون چندبار اقدام به عرضه بلوک 60 درصدی سهام پالایشگاه کرمانشاه در فرابورس و نیز از طریق مزایده کرده اما کسی حاضر به خرید آن نشده است.

این بلوک در آخرین عرضه ، شامل 80 میلیون و 927 هزار و 160 سهم بود که به قیمت پایه هر سهم 22 هزار و 183 ریال و ارزش کل پایه 179 میلیارد تومان عرضه شده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ