کد خبر: ۴۶۳۴۷
۱۲:۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵

خریدار ۷۰ درصد
بورس پرس خبر می دهد:

خریدار ۷۰ درصد"خفنر"مشخص شد/نکته جالب/ "خودرو" مالک ۲ بلوک دیگر

بلوک۷۰درصدی فنرسازی خاور توسط شرکت خصوصی خریداری شد.ایران خودرو هم بلوک۶۰ و ۲۶ درصدی و لیزینگ خودرو غدیر و تولید محور خودرو را برداشت و ۳.۷ درصدی پتروشیمی جم هم درون گروهی معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات دیروز که 4 بلوک70 ، 60 و 26 و 3.7 درصدی فنرسازی خاور، لیزینگ خودرو غدیر ، تولید محور خودرو و پتروشیمی جم معامله شد .

براساس این گزارش، درحالی برآوردهای اولیه و غیر قطعی حکایت از تملک سه بلوک اول توسط ایران خودرو داشتند و مالک پتروشیمی جم هم نامشخص بود که پیگیری های بورس پرس نشان داد بلوک "خفنر" توسط شرکت خصوصی به نام پارس خریداری شده است.

نکته جالب اینکه بنیانگذار و موسس شرکت پارس فنر ، فردی به نام احمد جلیلی است که طی سال 1361 الی 1363 ، مدیریت کارخانه فنرسازی خاور که در حال بهره برداری بود را به عهده داشت و سال 63 اقدام به تاسیس شرکت پارس فنر کرده است.

بلوک "خفنر" شامل بیش از 69 میلیون و 983 هزار سهم بود که به همان قیمت هر سهم 4772 ریال و به ارزش پایه بیش از 33.4 میلیارد تومان به صورت 30 درصد و باقی اقساط واگذار شد.

با این اوصاف، ایران خودرو فقط 60 و 26 درصد سهام "والغدر و خمحور" را مالک شده که بابت تسویه بخشی از بدهی ایران خودرو دیزل است.

همچنین سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی 3.75 درصد سهام پتروشیمی جم (360 میلیون و 175 هزار و 341 سهم) را به هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی واگذار کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ