کد خبر: ۴۶۳۵۸
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵

کاهش خرید طلا در سال ۹۵/کاهش مالیات طلا در سال آینده

کاهش خرید طلا در سال ۹۵/کاهش مالیات طلا در سال آینده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن ارزیابی وضعیت بازار و صنف طلا در سال جاری گفت:به نظر می رسد در ابتدای سال آینده جزئیات قانون مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس مطرح شود تا از اصل آن مالیات دریافت نشود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد کشتی آرای به ایسنا گفت: در طول یک سال با وجود آنکه در طول سال نوسان حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلاری داشته ایم، قیمت آن با ابتدای سال تفاوت چندانی پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: اتفاقی که در سال ۹۵ افتاد این بود که ارزش دلار  با رشد همراه شد و تاثیر را در مقاطعی بر قیمت طلا گذاشت. از سوی دیگر طی دو هفته اخیر قیمت سکه رشد بالایی پیدا کرد که ناشی ازافزایش تقاضا و کمبود عرضه بود یعنی بین عرضه و تقاضا تعادل وجود نداشته و به همین دلیل بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان قیمت سکه حباب پیدا کرد.

این مقام مسئول افزود: این حباب ناشی از افزایش تقاضاست که معمولا در این ایام از سال این افزایش قیمت رخ می دهد اما بعد از گذراندن روزهای پایانی مجددا قیمت ها به حالت عادی بر می گردد.

کشتی آرای به مسئله تعطیلی واحد های طلا فروشی به دلیل مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت:  امسال با کاهش و ریزش واحد های طلا و جواهر فروشی و همچنین کارگاه های تولیدی روبرو بودیم، این اتفاق متاسفانه همچنان ادامه دارد و علت اصلی آن هم به موضوع مالیات بر ارزش افزوده طلا مربوط می شود که باعث شده میل مردم به خرید طلا کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: جنبه دیگر مشکلات در صنف طلا به مسئله رکود اقتصادی برمی گردد که البته در همه بخش های اقتصادی وجود داشته اما در بازار طلا این رکود بیشتر خود را نشان داد به دلیل اینکه طلا جزو کالاهای ضروری یک خانواده نیست بنابراین پیش‌بینی می شود اگر رکود اقتصادی ادامه پیدا کند و قانون مالیات بر ارزش افزوده هر چه سریع تر اصلاح نشود باز هم ریزش واحدهای طلا فروشی را داشته باشیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اضافه کرد: به نظر می رسد در ابتدای سال آینده قانون مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس مطرح شود که البته کلیات آن به تصویب رسیده اما قرار است درباره جزئیات و اجرای بحث و بررسی صورت بگیرد.

کشتی آرای افزود:خواست صنف این است از اصل طلا مالیات دریافت نشود بلکه از اجرت ساخت دریافت شود چراکه در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی نمی افتد که از اصل طلا مالیات گرفته شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ