کد خبر: ۴۶۳۹۰
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸

صادرات نفت ایران به اروپا تا دو ماه دیگر 60 درصد بیشتر می شود
معاون وزیر نفت:

صادرات نفت ایران به اروپا تا دو ماه دیگر 60 درصد بیشتر می شود

معاون وزیر نفت با اعلام صادرات روزانه نفت۵۰۰ هزار بشکه ایی به اروپا از افزایش 60 درصدی تا دو ماه خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از وزارت نفت، علی کاردر درباره صادرات نفت ایران گفت: میانگین صادرات نفت خام ایران در ماه فوریه (بهمن-اسفند) روزانه ٢ میلیون و ٢٩٨ هزار بشکه بود. اگر به این رقم، میانگین صادرات روزانه بیش از ٧٠٠ هزار بشکه میعانات گازی را هم بیفزاییم به رقم بی سابقه صادرات نفت خام و میعانات گازی بیش از سه میلیون بشکه در روز می رسیم.

وی درباره بازارهای جدید صادرات نفت پس از لغو تحریم ها، افزود: شرکت شل 2 محموله و توتال نیز 2 محموله ٢ میلیون بشکه‌ای برداشت کرده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت انی ایتالیا نیز یک محموله ٢ میلیون بشکه ای خریده، اضافه کرد: البته یک محموله دیگر نیز در دریای مدیترانه می‌خواهد که هنوز قرارداد آن امضا نشده، مقداری نفت نیز به اسپانیا صادر کرده ایم.

کاردر درباره دریافت پول حاصل از صادرات نفت، بیان کرد: اکنون مشکلی برای انتقال پول نفت به ایران نداریم. مقداری از پول نفت در هند مانده بود که قول داده اند همه پول ایران را تا آخر ماه مارس به حساب واریز کنند.

وی ادامه داد: حدود ٢ میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار نیز از چند شرکت مانند شرکت‌ های یونانی و چند شرکت کوچک طلبکار هستیم، شرکت‌هایی که یک دوره ‌ای، یک محموله از ایران خریده اند و اکنون پالایشگاه‎ های آنها دچار مشکل شده یا به ریسک افتاده اند.

کاردر با بیان اینکه اکنون بیش از ٥٠٠ هزار بشکه به اروپا نفت می فروشیم، گفت: هدف شرکت ملی نفت این‌ است که صادرات نفت خام به اروپا تا ٢ ماه آینده به روزانه ٨٠٠ هزار بشکه افزایش یابد.تا پایان فروردین سال آینده به تولید چهار میلیون بشکه در روز می رسیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ