کد خبر: ۴۶۴۲۵
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱/۵

بهار نصف و نیمه بورس در اولین روز کاری سال ۹۶
با رشد ۲۵۵ واحدی شاخص رخ داد:

بهار نصف و نیمه بورس در اولین روز کاری سال ۹۶

شاخص بورس در اولین روز کاری سال ۹۶ ، با رشد ۲۵۵ واحدی، بهار نصف و نیمه ایی را به نمایش گذاشت و نتوانست مانند سال های گذشته توفان موقتی به پا کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی امروز اولین روز کاری سال 96 بود که بازار سرمایه بعد از رشد بیش از 422 واحدی شاخص در آخرین روز کاری سال گذشته ، پذیرای فعالان کم تعداد بود و نتوانست مانند نخستین روزهای سال های گذشته با جهش های چند صد واحدی ، توفان (البته موقتی) به پا کند.

براساس این گزارش، جریان کم رمق بازار در ساعت های اولیه بازار با کاهش قیمت برخی شرکت ها و افت شاخص کاملا" مشخص بود اما از نیمه دوم معاملات به دلایلی چون خروج از سردرگمی بعد از تعطیلی چند روزه، رفتار سنتی بازار در روزهای اول سال جدید، از سر گیری اعتبار کارگزاران در سال 96 ، در پیش رو بودن انتخابات، مناسب بودن قیمت سهام و... موتور بورس به آرامی روشن شد.

به این ترتیب در پایان معاملات اولین روز کاری سال 96 ، شاخص با رشد بیش از 255 واحدی در رقم 77,485 واحدی ثبت شد تا امیدها به ادامه روند صعودی اما آرام ، بیشتر شود.

در این جریان شرکت های خودرویی به همراه برخی تک سهم ها نقش عمده ایی داشتند به طوریکه شرکت های همراه اول ، ایران خودرو ، سایپا، آسان پرداخت، مپنا و پتروشیمی شازند اراک با اثر 56 تا 19 واحدی ، در رشد شاخص ایفای نقش کنند.

آمار معاملات هم با داد و ستد 326 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 88 میلیارد تومان همراه بود که با توجه عدم حضور اکثر فعالان و ماهیت نخستین روز کاری سال ، رقم مناسبی به نظر می رسد.

با این اوصاف در حالی برخی فعالان در سال جدید هم به خروج از رکود بازار اعتقادی ندارند که عده ایی از کارشناسان و سهامداران و مسئولان با تکیه بر شعار سال 96 و انتخابات ریاست جمهوری، بر این باورند بورس حداقل طی ماه جاری می تواند حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ