کد خبر: ۴۶۴۴۲
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱/۶

ذخیره ۳ هزار مگاواتی برق، ارمغان ساعت زمین برای کشور

ذخیره ۳ هزار مگاواتی برق، ارمغان ساعت زمین برای کشور

رئیس هیئت مدیره انجمن مدیریت مصرف انرژی ایران گفت: با اجرای طرح ساعت زمین می‌توان حداقل ۳ هزار مگاوات برق کشور را ذخیره کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از وزارت نیرو،سعید مهذب ترابی با اشاره به ذخیره 3 هزار مگاوات برق با اجرای طرح ساعت زمین در کشور، گفت: اگر هر مشترک برق با صرفه جویی معادل ۱۰۰ وات در این طرح جهانی و ملی مشارکت کند و این موضوع نهادینه شود، بالغ بر ۳۰۰۰ مگاوات صرفه جویی در ظرفیت تولید برق کشور ایجاد می‌شود که این ظرفیت می‌تواند برای بخش تولید واشتغال بیشتر کشور مصرف شود.

وی اظهار داشت: ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که خانواده‌ها و کسب و کار با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: آرمان نخست این اقدام این است که آگاهی دربارهٔ تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود.

مهذب ترابی ادامه داد: همه مردم ایران می‌توانند با خاموش کردن لامپ‌های اضافی وخاموش کردن نمادین ساختمان‌ها واماکن عمومی به مدت یک ساعت در این مهم شرکت کنند.

وی تأکید کرد: بی‌شک مشارکت فعال در این طرح برای داشتن محیط زیست پایدارتر وتوسعه فرهنگ صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار مؤثر است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ