کد خبر: ۴۶۴۶۵
۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱/۸

پیش بینی نماینده مجلس از سیگنال مثبت اقتصاد ایران در سال 96

پیش بینی نماینده مجلس از سیگنال مثبت اقتصاد ایران در سال 96

عضو کمیسیون عمران مجلس، با پیش بینی خروج تدریجی مسکن از رکود در سال ۹۶ گفت: خروج مسکن از رکود سیگنال خوبی برای اقتصاد کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شهرام غراوی با تاکید بر اینکه مسکن در بُعد کلان و همچنین در ابعاد خرد اقتصاد کشور تاثیرات مثبت و منفی دارد به خانه ملت، گفت: با توجه به تسهیلات دهی بانک ها در بحث مسکن، سال 96 همسو با تنظیم عرضه و تقاضا منحنی بازار مسکن خروج از رکود را تجربه خواهد کرد.

نماینده مردم مینودشت،گالیکش،کلاله و مراوه تپه در مجلس با اشاره به تنوع سبد تسهیلاتی جهت خانه دارکردن مردم افزود: کاهش نرخ سود تسهیلات و همچنین کم کردن زمان ودیعه گذاری برای استفاده از وام مسکن از ضروریاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

غراوی با بیان اینکه نظام بانکی باید ارائه خدمات مالی مرتبط با اقشار کم درآمد و میان درآمدی جامعه را تسهیل کند، تصریح کرد: ارایه تسهیلات صرف نمی تواند خروج مسکن از رکود را منجر شود. زیرا تزریق صرف منابع نمی تواند منحنی عرضه و تقاضا را تنظیم کند. از این رو باید اقداماتی همچون در نظر گرفتن مشوق هایی برای افزایش ساخت و ساز در نظرگرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره وضعیت بازار مسکن در سال 96 گفت: هرچند همچنان رکود در اقتصاد و بخش مسکن حاکم است اما در سالی که گذشت کمی بخش مسکن رونق گرفت و از حالت رکود عمیق می توان گفت خارج شد.

غراوی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که در سال جاری شاهد رونق بیشتری در بخش مسکن نسبت به سال 95 باشیم گفت: خروج مسکن از خروج علاوه بر اینکه سیگنال مثبتی برای اقتصاد است، می‌تواند صنایع وابسته که حدود 300 رشته عنوان می شود را فعال کند.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی امری ضروری است، گفت: دولت باید با اختصاص یارانه به بخش مسکن خروج این بخش از رکود را رسعت ببخشد.

پایان پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱/۸
0
0
پاسخ
تا بورس رشد نکند مسکن از رکود خارج نمیشود گذشته های نه چندان دور گواه این مطلب است.معمولا چند ماه بعد رشد 200-300 درصدی بورس مسکن رونق میگیرد.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ