کد خبر: ۴۶۶۴۸
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱/۱۹

پرداخت دومرحله‌ای مطالبات کشاورزان/تامین مطالبات گندمکاران از یارانه نان

پرداخت دومرحله‌ای مطالبات کشاورزان/تامین مطالبات گندمکاران از یارانه نان

معاون شرکت بازرگانی دولتی از آغاز خرید تضمینی گندم از ۱۴ فروردین ماه خبر داد و گفت: مطالبات کشاورزان در دو مرحله پرداخت و نیمی از بهای محصول را پس از تحویل، دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن عباسی معروفان به ایسنا گفت: مصوبه دولتی مجوز خرید تضمینی گندم را از ابتدای فروردین ماه امسال صادر کرده بود اما به صورت رسمی خرید این محصول استراتژیک از ۱۴ فروردین ماه آغاز شد و تا کنون حدود ۱۰۰ هزار تن گندم از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان خریداری و خرداد و تیر ماه امسال خرید تضمینی گندم به اوج می رسد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت تولید گندم به نظر می رسد امسال میزان خرید تضمینی این محصول مانند سال گذشته باشد و بتوانیم به حدود ۱۱ میلیون تن رکورد پارسال برسیم.

این مقام مسئول ادامه داد: برای تامین منابع مالی و پرداخت مطالبات کشاورزان چهار مسیر تعیین شده که می توان به درآمد شرکت بازرگانی دولتی از محل فروش محصولاتی مانند گندم که ماهیانه به حدود ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد اشاره کرد. البته در کنار این منبع تامین مالی تسهیلات بانکی، یارانه مصوبه دولتی به نام یارانه نان و فروش اوراق بهادار در بازار سرمایه به صورت اوراق سلف و اوراق قرضه دیگر منابع تامین مالی برای پرداخت مطالبات کشاورزان هستند.

عباسی معروفان اظهار داشت: امسال سیستم و مکانیسم جدیدی برای پرداخت مطالبات کشاورزان گندم کار در نظر گرفته شده تا به گونه ای باشد که آنها بتوانند بهای محصول را در دو مرحله دریافت کنند، یعنی نیمی از بهای محصول را در هنگام تحویل گندم به دولت دریافت می‌کنند و مابقی آن را در اسرع وقت به حساب آنها واریز خواهیم کرد.

وی گفت: سال گذشته حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و ۲۶۵۰ میلیارد تومان از طریق فروش اوراق بهادار در بازارسرمایه برای پرداخت مطالبات کشاورزان تامین شد که امسال نیز از این روش ها استفاده خواهیم کرد. البته برای امسال ۸۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه نان تصویب شده که باید دید محدودیت های مالی دولت تا چه اندازه اجازه تخصیص و پرداخت این یارانه را به شرکت بازرگانی دولتی برای تامین مطالبات گندمکاران می‌دهد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ