کد خبر: ۴۶۶۸۰
۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱/۲۰

برنامه های ایمیدرو برای سال جاری
کرباسیان اعلام کرد :

برنامه های ایمیدرو برای سال جاری

رئیس ایمیدرو از بهره برداری ۲۴ طرح به ارزش یک میلیارد دلار در نیمه نخست 96 و آغاز 17 پروژه به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی کرباسیان گفت: در نیمه نخست سال جاری عملیات 17 پروژه به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار شروع می شود.

وی در تشریح عملکرد سه ساله ایمیدرو گفت: سازمان توسعه در دولت یازدهم اقدامات ارزشمندی در بخش معدن و صنایع معدنی انجام داد که از جمله مهمترین آنها فعال کردن طرح های راکد و نیمه تمام گذشته، توجه به آموزش و پژوهش و همچنین شروع فعالیت های اکتشافی جدید در سطح 250 هزار کیلومتر مربع بود.
 
وی افزود: با اکتشافات ایمیدرو که در 21 استان کشور آغاز شده، تاکنون میلیون ها تن ذخایر جدید به ذخایر معدنی افزوده شده و در سال 96 به نتایج مشخص تری از فعالیت های انجام شده خواهیم رسید. همچنین از 7 طرح فولاد استانی ، بخش آهن اسفنجی نخستین آن آبان 95 افتتاح شد و پیش بینی می شود تا خرداد 96 نیز واحد آهن اسفنجی سه طرح دیگر فولاد استانی به بهره برداری برسد.
 
این مقام مسئول افزود: گندله سازی مبارکه نیز اردیبهشت ماه راه اندازی می شود و پیش بینی این است که کنسانتره اوپال در تیرماه آغاز شود. ضمن اینکه واحد 5 میلیون تنی گندله اوپال که 40 درصد آن متعلق به ایمیدرو است، امسال راه اندازی خواهد شد.
 
کرباسیان ادامه داد: اگر از مشارکت بخش خصوصی استفاده نمی کردیم، پروژه سنگان راه نمی افتاد ؛ چون ایمیدرو بودجه ای نداشت اما شریک ایمیدرو "بخش خصوصی" مبلغ 700 میلیارد تومان در 1.5 سال گذشته به پروژه سنگان تزریق کرده است.

وی کمبود منابع مالی را از چالش های مهم ایمیدرو دانست و گفت: ایمیدرو برای راه اندازی پروژه آلومینیوم جنوب در اواخر سال 95 با تلاش زیاد و پشت سر گذاشتن سختی ها، وامی از یکی از بانک ها دریافت و در نهایت 150 میلیارد تومان برای این پروژه گشایش اعتبار کرد.عملیات اجرایی پروژه آلومینیوم جنوب از جمله پروژه هایی است که سال قبل با حدود 400 نفر نیرو شروع شده و به خوبی پیش می رود. این پروژه در دولت یازدهم شروع شد و انتظار می رود تا اواخر مهر سال 97 راه اندازی شود.

انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ