کد خبر: ۴۶۷۰۵
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱/۲۰

کاهش نرخ سود بانکی به چند دلیل بسیار ضعیف است

کاهش نرخ سود بانکی به چند دلیل بسیار ضعیف است

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی دلایل احتمال کاهش نرخ سود بانکی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کامران‌ندری در مورد احتمال کاهش نرخ سود بانکی به ایلنا گفت: در سال جاری ممکن است نرخ سود بانکی اعلام شده در سال ۹۵ به صورت ‌دستوری اجرا شود اما در واقع احتمال اینکه نرخ سود بانکی باز هم کاسته شود زیاد نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه مشکلات بانک‌ها هنوز ادامه و همانند گذشته با کسری نقدینگی مواجه هستند، برای جبران این کمبود یک راه حل این است که به رقابت قیمتی ادامه دهند و نرخ سود بالاتری را به سپرده‌گذاران برای جذب منابع پیشنهاد دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: موضوع بعدی نرخ تورم است که در سال ۹۶بیش از سال ۹۵ خواهد بود و پایین آوردن نرخ سود بانکی با افزایش نرخ تورم با مشکل مواجه خواهد شد. اگر روند کاهش نرخ سود در سال ۹۶ ادامه پیدا کند بانک‌ها با کسری منابع مواجه می‌شوند. کسری منابع یا باید از سوی بانک مرکزی تامین شود و یا اینکه بانک‌ها مجبورند نرخ سود سپرده را افزایش دهند تا سپرده گذاران تمایلی به خارج کردن سپرده ها از بانک نداشته باشند.

ندری افزود: سال گذشته اجرای موفق سیاست کاهش نرخ سود بانکی بانک مرکزی، به بانک‌های دولتی کمک کرد تا سیاست کاهش نرخ سودحدودی اجرا شود در غیر این صورت نرخ سود واقعی بالاتر می‌رفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ