کد خبر: ۴۶۷۱۲
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱/۲۰

بازار سرمایه ایران با معاملات الگوریتمی آماده روش جدید داد و ستد می شود
معاون اجرایی سازمان بورس:

بازار سرمایه ایران با معاملات الگوریتمی آماده روش جدید داد و ستد می شود

معاون اجرایی سازمان بورس با اشاره به فراهم شدن بستر معاملات الگوریتمی، گفت:هر فرد یا شرکت دارای توانایی در ارایه خدمات معاملات الگوریتمی، می تواند از آن بهره گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سید احمدعراقچی با اشاره به اینکه به دلایلی چون سرعت معاملات، گستردگی و پیچیدگی ابزارهای نوین و بازارهای مالی، نیاز سرمایه گذاران و معامله گران را به تغییر نحوه معاملات از حالت سنتی به روش های نوین افزایش داده به سنا گفت: سازمان بورس مجوزهای لازم در ایجاد بستر معاملات الگوریتمی صادر و توسعه این معاملات را به عنوان راهبردی اساسی در دستور کار قرار داده و پیش نیازهای لازم از جمله بستر فنی مناسب برای سامانه معاملات در حوزه های تکنولوژی و IT را مهیا کرده است.

وی ادامه داد: در این میان هر فرد یا شرکتی که توانایی ارایه خدمات مربوط به معاملات الگوریتمی را داشته باشد می تواند از آن بهره گیرد. نهاد ناظر نیز نظارت لازم را برای اجرای قوانین و مقررات، دستورالعمل ها و همچنین تعهداتی که این افراد باید در قبال سرمایه گذاران داشته باشند را خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول استفاده از این نوع معاملات می تواند به صندوق های بازارگردانی و بازارگردانان نیز در قبال انجام تعهدات، کمک کند. خوشبختانه عملکرد موفق شرکت های تامین سرمایه و صندوق های سرمایه گذاری در استفاده از این روش موید این موضوع است.

عراقچی با اشاره به فراهم بودن ظرفیت توسعه معاملات الگوریت، گفت: از دیگر الزامات اجرای معاملات الگوریتمی، دانش مالی و مدل سازی است که با توجه به ظرفیت های علمی و تجربی نخبگان بازار سرمای،ه امکان طراحی الگو و ابزارهایی که بتوانند موفق عمل کنند وجود دارد.

وی با تاکید به آینده خوب و مطلوب این ابزارهای نوین افزود: از آنجایی که استفاده از این ابزارهای مانند همه ابزارهای نوین تبعاتی را هم به همراه دارد جا دارد این موارد از سوی استفاده کنندگان از این ابزارها مورد توجه قرار گیرد. برای استفاده از این ابزارها مجوز خاصی برای شرکتها صادر نمی شود.

عراقچی خاطرنشان کرد: سازمان بورس در کنار مهیا کردن بسترهای لازم برای اجرای این معاملات، اجازه عمومی را صادر کرده و هر فرد یا شرکتی که توانایی و دانش کافی و البته تجربه لازم برای اجرای آن را داشته باشد می تواند از آن بهره بگیرد و سرمایه گذاران باید این موارد را مدنظر داشته باشند.

وی افزود: سازمان بورس نظارت لازم برای اجرای قوانین و مقررات، دستورالعمل ها و همچنین تعهداتی که این افراد باید در قبال سرمایه گذاران داشته باشند را خواهد داشت و با توجه به مجوز سازمان، متولیان صندوق های سرمایه گذاری و بازار گردانی مجاز به استفاده از معاملات الگوریتمی هستند و در حوزه بورس کالا هم امکان استفاده از این معاملات برای همه وجود دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ