کد خبر: ۴۶۷۱۵
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱/۲۰

ویژگی های فاینکس۲۰۱۷ با تریبون آزاداندیشی ، مسابقه و ...
توسط معاون سازمان بورس اعلام شد:

ویژگی های فاینکس۲۰۱۷ با تریبون آزاداندیشی ، مسابقه و ...

معاون سازمان بورس با تشریح جزییات دهمین نمایشگاه بورس ، بانک،بیمه، برگزاری تریبون آزاد اندیشی، برگزاری مسابقه و تلاش برای بین المللی کردن این رویداد را از جمله ویژگی ها این دوره اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی سعیدی در رابطه با دهمین نمایشگاه بورس ، بانک،بیمه که از شنبه 26 فروردین ماه در نمایشگاه بین المللی برگزار می شود، اظهار داشت: به دلیل ارایه خدمات مختلف و متنوع و پیچیده‌ بخش‌های مالی مانند بازارهای  پول، بیمه و سرمایه، باید جزئیات این حوزه ها اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود. برهمین اساس سازمان بورس طی 10 سال اخیر با هدف توسعه خدمات مالی و اشاعه فرهنگ اقدام به برگزاری نمایشگاه کرده است.

دلیل برگزاری نمایشگاه در اولین ماه سال

وی با بیان اینکه در شکل گیری بحران مالی 2008  علاوه بر نقش مقصران ، عدم توسعه دانش مالی بین مردم هم مطرح شد و طبق آن نهادهای خاصی برای توسعه نهادهای مالی تاسیس شدند تا سواد مالی آحاد مردم افزایش یابد. بنابراین جا دارد خانواده‌ها اقدام به یادگیری دانش مدیریت مالی کنند تا با پذیرش ریسک معقول و از طریق ابزارهای نوینی مانند انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قادر به ارتقا رفاه اقتصادی باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دلیل برگزاری نمایشگاه در ماه جاری، رفت و آمد آسان تر و دسترسی و شرایط جوی مناسب برای بازدیدکنندگان بود، ادامه داد: در حالی طی سال های گذشته میزان استقبال از نمایشگاه کم و زیاد بوده که سازمان بورس بدون تکیه بر میزان استقبال،  وظیفه دارد تا اقدام به توسعه فرهنگ سهامداری و افزایش بازدیدکنندگان عموم کند اما به دنبال افزایش فضا نیست. بر همین اساس نمایشگاه در پیش رو  در هوایی مطلوب، با ترافیک کمتر و تدارک برای حضور دانشجویان و اساتید و... برگزار می شود.

ویژگی های دهمین نمایشگاه

سعیدی درباره ویژگی های نمایشگاه دهم گفت: از جمله ویژگی های این دوره نسبت به دوره های قبل، بعد بین المللی نمایشگاه است. البته در این میان طی سال های گذشته توفیقات کم و زیاد شده  اما از نظر بازدید کننده و عرضه کننده از نهادهای بین الملل استفاده می شود. همچنین با توجه به برگزاری همایش مالی اسلامی با حضور مدیران و کارشناسان 30 کشور ، این هیات هم که عمدتا" نمایندگان بورس های مختلف هستند، از نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

وی علت کاهش شرکت‌کنندگان خارجی ( با 3 شرکت) و داخلی را شرایط روز اعلام کرد و با بیان اینکه در فاینکس 2017 ، بر سطح بهینه به جای افزایش متراژ تاکید شده، ادامه داد: تا دیروز 351 شرکت در 14 هزار و 156 مترمربع ثبت نام کرده اند که روزهای آینده هم به این تعداد اضافه خواهد شد.

به گفته نایب رییس هیات مدیره در برابر حضور 50 شرکت استارتاپ در سال گذشته، در این نمایشگاه 100 شرکت حضور دارند که در عین رقابت با یکدیگر به عرضه محصولات می پردازند.

سعیدی افزود: عمده مشارکت کنندگان که تا دیروز ثبت نام کرده اند شامل 142 شرکت از نهادهای اعتبارسنجی و خدمات مالی، 38 شرکت‌ سرمایه‌گذاری و مشاور،  16 شرکت کارگزاری و 5 شرکت تأمین سرمایه، 15 شرکت بیمه‌ و خدمات بیمه ای ، 10 بانک و مؤسسه اعتباری هستند.

وی در مورد برخی از برنامه های این نمایشگاه اعلام کرد: رونمایی از سامانه جدید تالار مجازی ، تمبر یادبود و کتاب تاریخچه بورس، امضاء تفاهم‌نامه با دانشگاه های تهران و الزهرا، تقدیر از فعال‌ترین نهادهای مالی و تجلیل از پیشکسوتان ، برگزاری تریبون آزاداندیشی با موضوعات متعدد برای فعالان بازار سرمایه ( که برای اولین بار مدنظر گرفته شده) ، برگزاری پنل‌های تخصصی، راهرو فرهنگ‌سازی، مسابقه دیوار معما ، بازی شبیه ساز،فرهنگ‌سازی برای کودکان و نوجوانان ، برخی از برنامه هایی است که در طول 4 روز دهمین نمایشگاه بورس ، بانک،بیمه اجرا خواهند شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ