کد خبر: ۴۶۷۱۶
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱/۲۰

یک زیر مجموعه جدید در توانیر/ اعتبار۱۲۰۰ میلیاردی برای تحقق برنامه

یک زیر مجموعه جدید در توانیر/ اعتبار۱۲۰۰ میلیاردی برای تحقق برنامه

معاون هماهنگی توزیع توانیر از موافقت ایجاد شرکت مدیریت شبکه توزیع برق توسط وزارت نیرو خبر داد و گفت: این زیرمجموعه برای مدیریت متمرکز و انسجام بیشتر میان شرکت‌های توزیع برق ایجاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمود رضا حقی فام با اشاره به تشکیل شرکت مدیریت شبکه توزیع برق ایران به پیشنهاد شرکت توانیر به فارس گفت: در حال حاضر 39 شرکت توزیع برق و 16 شرکت برق منطقه‌ای و چند شرکت اقماری توسط شرکت توانیر مدیریت می‌شوند که البته این 39 شرکت توزیع توسط معاونت توزیع شرکت توانیر هدایت و کنترل می‌شوند.

وی با بیان اینکه وظیفه توانیر هدایت راهبردی و نظارت بر روی این شرکت‌ها است، اظهارداشت: شرکت‌های توزیع، فعالیت گسترده‌ای دارند و تعداد آنها زیاد است بنابراین برای اینکه این شرکت ها زیر چتر حمایتی قرار گیرند و به صورت منسجم‌تر و اصولی‌تر ادامه فعالیت دهند پیشنهاد تشکیل شرکت مدیریت شبکه توزیع برق ایران در زیر مجموعه توانیر به وزارت نیرو ارائه شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این پیشنهاد تقدیم وزارت نیرو شده و توافق تشکیل آن نیز جذب شده که البته باید مقدمات قانونی و اجرایی آن شکل بگیرد.این شرکت قرار نیست با شرکت توانیر رقابت کند و یا اقدامات موازی انجام دهد بنابراین همانطور که در سال‌های گذشته یک شرکت مدیریت شبکه برق ایران در زیر مجموعه توانیر تشکیل و وظیفه دیسپاچینگ برق را انجام می‌دهد این شرکت نیز قصد دارد مدیریت شبکه توزیع را به صورت منسجم‌تر و اصولی‌تر انجام دهد.

حقی فام با اشاره به برنامه‌های سال 96، اظهار داشت: در سال 96 نیز طبق روال سال‌های گذشته در بخش کاهش تلفات برنامه‌های بسیار خوبی بخش توزیع در دست اقدام دارد که امیدواریم بتوانیم توفیقات خوبی کسب کرده و تلفات شبکه توزیع را به زیر 9 درصد برسانیم.

وی برآورد اعتبار لازم برای تحقق این چشم انداز را حدود 1200 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: نصب منابع ذخیره ای از جمله برنامه‌های مهم دیگر بخش توزیع برای سال 96 است که با انجام آن می‌توان هم بحث پیک سایی و مدیریت مصرف را به خوبی پیش برد و هم اینکه تأمین برق در زمان اضطراری برای نقاط حیاتی، حساس و مهم کشور به مشکل بر نخورد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ