کد خبر: ۴۶۷۶۵
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۱/۲۱

پیشنهاد ورود پروژه های عمرانی دولت به بورس
نماینده مجلس اعلام کرد:

پیشنهاد ورود پروژه های عمرانی دولت به بورس

عضو هیات رئیسه بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به نیمه کاره بودن بسیاری از پروژه های عمرانی، پیشنهاد داد پروژه های عمرانی وارد بورس شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن بیگلری با اشاره به نیمه کاره رها شدن بسیاری از پروژه های عمرانی در نتیجه نبود منابع کافی به خانه ملت گفت: استفاده از توان و منابع مالی بخش خصوصی و همچنین سرمایه های مردم می تواند تکمیل  پروژه های عمرانی را سرعت ببخشد.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه های عمرانی اشتغال گسترده جوانان جویای کار را رقم خواهد زد، افزود: با تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی فرسوده شدن این نوع پروژه ها و از بین رفتن سرمایه های کلان رخ نخواهد داد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس، با تاکید بر اینکه هزینه کرد سرمایه های خرد و کلان مردم در پروژه های عمرانی می تواند به خوبی اجرای اصل 44 قانون اساسی را ممکن کند، تصریح کرد: بسیاری از پروژه ها از جمله آزاد راه تهران شمال سالیان بسیاری در مرحله ساخت قرار دارند که اگر سرمایه های مردم به این پروژه تزریق شود می تواند در زمان کوتاهی این آزاد راه را به مرحله بهره برداری برساند.

بیگلری افزود: در صورت سرمایه گذاری مردم در پروژه های عمرانی، دولت باید نرخ بازگشت سود و اصل آن را تضمین کند تا مردم باید با اطمینان خاطر نسبت به سرمیاه گذاری در پروژه های عمرانی اقدام کنند و ترس از بین رفتن سرمایه را نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه درحال حاضر منابع دولتی تنها سرمایه برای تکمیل پروژه های عمرانی است، گفت: در صورتی که مردم به بازگشت سود و سرمایه در صورت سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی مطمئن باشند پول های خود را به این سمت هدایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه وارد کردن سهام پروژه های عمرانی در بورس می تواند از رسوب سرمایه های مردم در بانک ها جلوگیری کند، گفت: بورس در زمینه پروژه های عمرانی و تکمیل آن ها باید فعال تر باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ