کد خبر: ۴۶۸۰۱
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱/۲۳

دولت حق سلب مالکیت ۵۰ درصدی سهام عدالت مردم را ندارد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت حق سلب مالکیت ۵۰ درصدی سهام عدالت مردم را ندارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ارائه گزارش دولت و مرکز پژوهش‌ها ظرف ۱۵ روز آینده برای سهام عدالت گفت: دولت، حق سلب مالکیت مردم که معادل ۵۰ درصد از ارزش سهام عدالت است را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پور ابراهیمی در بخش خبری 21 با اشاره به خروج 7 شرکت دولتی از سبد سهام عدالت گفت: کمیته ای تخصصی برای بررسی این مطالبات تشکیل شده و بناست در 15 روز آینده گزارش دولت و مرکز پژوهش ها را دریافت کند. استناد ما این است که دولت به هیچ عنوان حق سلب مالکیت مردم را که معادل 50 درصد از ارزش سهام عدالت است ندارد.

وی افزود : اگر شرکت های موجود در سبد سهام عدالت را به شیوه فعلی اداره کنیم بدون شک ایجاد نا امنی و نگرانی فراهم می آورد و این نگرانی مربوط به این 7 شرکت نیست . معتقدیم با گذشت 10 سال از آغاز سهام عدالت مردم خیری ندیده اند بلکه 2 میلیون نفر نیز از دنیا رفته و از سهام عدالت بی نصیب مانده اند.عدم اعمال حق مالکیت مردم نسبت به سهام عدالت سبب بی عدالتی های بسیاری شده زیرا مدیریت سهام عدالت در شرکت های خصوصی بسیاری را شاغل کرده که مردم از آن بی خبر هستند . 

این نماینده گفت: طبق براورد ما حدود 3هزار و 600 میلیارد تومان سود شرکت های سهام عدالت است که نیمی از این مبلغ به مردم و نیمی به دولت تعلق دارد.با تقسیم این مبلغ به 50 میلیون نفر حدودا به رقم هزار و 800 میلیارد تومان می‌رسیم یعنی سالی 36هزار تومان و فقط ماهانه سه هزار تومان به هر فرد می رسد.

پور ابراهیمی ادامه داد: طبق بررسی ها،حدود 250 نفر به شکل مافیایی در اقتصاد کشور وجود دارند که نه به دولت پاسخگو هستند نه به مردم ، ادامه این وضعیت برای کشور تبعات بدی را بدنبال خواهد داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ