کد خبر: ۴۶۸۳۱
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱/۲۵

صادرات ۵ کالای کشاورزی آزاد شد

صادرات ۵ کالای کشاورزی آزاد شد

وزارت جهاد کشاورزی صادرات جو، ذرت، کنجاله، سویا و روغن خام(تصفیه نشده) را آزاد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، وزارت جهاد کشاورزی صادرات جو، ذرت، کنجاله، سویا و روغن خام(تصفیه نشده) را آزاد اعلام کرد.

در نامه ای که توسط علی اکبر مهر فرد قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی به مجتبی خسرو تاج رئیس سازمان توسعه تجارت نوشته شده آمده است: ذخایر سایر کالاهای اساسی علی رغم یارانه ای بودن با عنایت به مازاد بر نیاز کشور و با توجه به امکان عرضه آن در رینگ صادراتی بورس کالای بورس کشاورزی ایران بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، طبق تبصره ذیل بند "یک"  مصوبه هیئت وزیران محترم تصمیم گیری در خصوص کالاهای گروه اول نیاز به هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار دارد.  

بنابراین گزارش این اجازه صادرات در حالی صادر شده که برای واردات کالاهای یاد شده صادرات جو، ذرت، کنجاله، سویا و روغن خام(تصفیه نشده)  از ارز مبادله ای ( دولتی) با قیمت 3 هزار و 200 تومان استفاده شده که حداقل 550 تومان در هر دلار از ارز بازار آزاد ارزان تر است.

بر این اساس وزارت جهاد کشاورزی با بلامانع دانستن و اجازه صادرات این محصولات به متقاضان، ایجاد مابه التفاوت وارداتی- صادراتی 550 تومانی برای تجار فراهم کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ