کد خبر: ۴۶۸۵۰
۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱/۲۷

خط تولید پراید و دو محصول ایران خودرو باید تا پایان 97 متوقف شود
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی:

خط تولید پراید و دو محصول ایران خودرو باید تا پایان 97 متوقف شود

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت:خط تولید پراید و دو محصول ایران خودرو باید تا پایان سال ٩٧ متوقف شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا فولادگر با اشاره به اینکه وجود برخی استانداردها در خودروها اجباری و برخی اختیاری است به خانه ملت گفت: هرگونه خودرویی که فاقد استانداردهای اجباری است، نباید تولید شود، اما معمولا نمایندگان وزارت صنعت و خودروسازان با نیروی انتظامی و سازمان استاندارد برای پلاک گذاری یا عدم پلاک گذاری جلساتی برگزار می کنند و در نهایت خودروسازان از سازمان استاندارد برای تولید خودروی موردنظر  مهلت دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه چند سالی است که مقرر شده خط تولید برخی از خودروها متوقف شود، اما همچنان برای تولید این خودروها از نهادهای ذی ربط مهلت تولید دریافت می کنند،افزود:چند سال پیش زمانی که ایربگ یا ترمز ABS اجباری شده بود،خودروسازان چندین سال مهلت گرفتند تا در نهایت به این استانداردها عمل شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: بسیاری از استانداردها امکان عملیاتی شدن یکباره را نداشته و باید به تدریج عملیاتی شوند،اما این نکته نیز مهم است که باید متناسب با قانون و زمانی که در آیین نامه تعیین شده به قانون عمل شود،تا قانون بلااثر نشود.

فولادگر با بیان اینکه صنعت خودرو در وضعیت شبه انحصار قرار دارد، اظهار داشت: تا زمانی که صنعت خودرو از حالت شبه انحصاری خارج نشود، رقابت کامل و عرضه و تقاصا بر بازار و سیاست های اصل ٤٤ حاکم نشده و قدرت انتخاب مردم افزایش نیابد، وضعیت خودرو سامان مناسب نمی یابد.

وی با بیان اینکه با ایجاد فضای رقابتی،خودروسازان مجبور به افزایش کیفیت هستند افزود: باید خط تولید چندین خودرو که در رده های فصلی اعلام کیفیت خودرو در رده های پایین قراردارند تاپایان سال٩٧ متوقف شود.

فولادگر با اشاره به نام برخی از این خودروها،تصریح کرد:خودروی پراید و دو محصول ایران خودرو در رده های پایین کیفیت هستند که باید خط تولید آنها تا پایان سال ٩٧ متوقف شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ